Pontiac nageur

Ik ben opzoek naar wat informatie over de kast en achterkant van een pontiac. Er is mij verteld en ook op dit forum te vinden dat een referentienummer dat begint met een 6 en heren gouden klok betreft. Betekent dit dat de achterkant niet origineel is? Wie heeft meer informatie?

606673 is het serienummer van deze Pontiac.
Het referentienummer is 20003
Dat betekent dat het werk een 10½’" zou moeten zijn en dat de kast verchroomd is.
Dus alles klopt zo te zien.
Ik vermoed dat er een ETA 1260 in zit.
Wat het getal in het kadertje betekent heb ik nog niet kunnen achterhalen.
Een leuk horloge, veel plezier ermee.

4 likes

Allereerst bedankt voor je antwoord.

Dat kadertje heb ik ook al naar gezocht. Ik las wat over een oplage in het kader van evenementen, maar kan er eigenlijk weinig over vinden. Zou leuk zijn als iemand de betekenis weet.

Lijkt me niet als ik kijk naar de getallen die er in staan.
Hier een kleine keus:

grafik

grafik

grafik

grafik

Ik heb het gevoel dat de getallen met de kastenfabrikant samenhangen. Maar ik kan geen verklaring voor dat gevoel geven.
Sommige getallen (67) zie je soms in een driehoek en soms in een rechthoek/kwadraat.
En je ziet het vrijwel alleen bij de oudere modellen met het eerste nummersysteem.
Jouw horloge heeft al het nummersysteem van pakweg 1960 tot 1983

@Maurits Zou je kunnen uitleggen hoe de opbouw van de modelnummers van Pontiac eruit ziet? Ik heb twee deksels, 20025 en 20003. Ik denk dat de beiden verwisseld zijn. Een kast is verguld en de andere is verchroomd.

Helaas helpt die in dit geval niet om de juiste bodem op de juiste kast te krijgen.
20 is de code voor onedele kast (verguld, verchroomd of een andere galvanische laag) met een 10½’" uurwerk erin.
De overige drie cijfers zijn een volgnummer.
Op basis van foto’s in mijn archief kan ik je zeggen dat de 20025 een ETA 1280 werk heeft.
Welk werk er in de 20003 is weet ik helaas niet. (Ik vrees ook een ETA 1280 want 20001 en 20002 en 20006 hebben dat werk ook)
Ter informatie: de 20025 in mijn archief is verguld, de 20003 is verchroomd.
En op mijn foto’s zie ik geen duidelijk verschil tussen de kasten.
Het enige verschil dat ik in mijn archief zie is de tekst Antimagnetic op de wijzerplaat van de 20003
De 20025 heeft dat niet.
Hopelijk helpt je dat om de bodems juist te plaatsen.

1 like

Bedankt voor alle info. Ik kan er iets aan toevoegen want de 20003 die ik hier heb heeft een ETA 1260 uurwerk en een vergulde onedele kast met inderdaad ‘antimagnetic’ als opschrift op de wijzerplaat.
De 20025 kan ik helaas niet controleren wat erin zit. Deze heeft een onedele verchroomde kast. Het bovenstaande klopt…als de deksels niet verwisseld zijn maar met jouw informatie erbij lijkt het te kloppen!

1 like