Dankjewel Gerard,
Ben ook erg blij met deze (ze allemaal eigenlijk wel)
Mijn beste,
Prachtige Collectie!!
Zeer fraai!!
Mijn complimenten
Orologio Signaturis Temporis
Ook mijn voorraad ( collectie spreekt van opzet, het is meer toeval) blijft groeien. Hier nummer 15:
’ moet een nieuw batterijtje in’ volgens verkoopster. Was van haar opa geweest.
Toegegeven, het opwinden gaat ietsje zwaar. Maar de cijfers op de timegrapher zijn prima. Het is alleen zo’ n verlijmde pakking. Dan maar niet openmaken, zonder goede kastopener.
Het is in ieder geval één met een hoger tikgetal!
Ik loop hier al een paar dagen met mijn “nieuwe” Pontiac Simpatico om de pols. Maandagavond was hij klaar.
Dag Bas
Op de foto staat de minutenwijzer zo dat ik niet kan zien of er onder de sterren nog een stip staat of niet.
Als de stip er staat zou er een ETA 2763 in moeten zitten. Die tikt 21600 keer
Zonder stip heeft het horloge volgens mijn lijst een Tissot 2461 (ook 21600)
Zie ook hier Pontiac Hydraulica Bekijk de lijst en plaats een foto van ontbrekend exemplaar - 41 van Maurits
Dankjewel Maurits! Wat een precisie!
Kun je ook nog een datum er aan koppelen?
Hij is zonder stip! Ik zie in de lijst dat hij uit 1974 moet zijn?
Graag gedaan.
De kasten van al die Hydraulica modellen met een volgnummer uit de 300 reeks zijn uit 73/74 dus de horloges zullen rond 74/75 in de winkels gekomen zijn.
Als het horloge ooit eens opengemaakt wordt zou een foto van het werk en de binnenkant van de kast welkom zijn voor de lijst.
Ik zal er aan denken!
Ik heb er al een aantal gehad en hoewel ik ze na een tijdje toch vaak weer weg doe word ik elke keer als ik er één vind toch ook weer enorm blij van!
Ik heb er, na mijn weten maar zeker ben ik er nooit van zo kwam ik er achter vandeweek, nog 3 liggen.
Is trouwens één simpatico *** (deze is best nog wat aandacht nodig). Toen ik het uurwerk daarvan opzocht kwam ik uit bij Tissot, wat volgens mij best vreemd is want Tissot heeft volgens mij nooit zelf uurwerken gemaakt?
In iedergeval draag ik vandaag deze:
Gefeliciteerd Gerard met je NA
Ziet er geweldig uit
Mooie stoere chrono. Proficiat! En nog full set ook. Goed bezig.
Dat zijn wel heel mooi geblauwde wijzers
Dank je mijn enige horloge met blauwe wijzers en dat heb ik altijd al erg mooi gevonden…
Gerard gefeliciteerd heel mooi en gaaf die mooie rode kleur wat een aanwinst…
Draag hem maar vaak en veel in good health…
Dank je wel Ruud, ben er ook blij mee.
De goud stalen band is ook nog in nieuwstaat alleen een paar schakels te klein, met 22.5 pols is dat bijna altijd het geval.
Had nog een bijpassende kleur strap.
Bandje is ook heel mooi erbij, goede combinatie…
Misschien kun je nog een paar schakels vinden bij gezocht.?