Prachtige kastvorm! Cushion case.
Lekkerrrr ![]()
Zo dan, dat is een hele nette Pontiac. Mooi hoor
Grandioos; veel draagplezier! Ik kwam deze Pontiac Jumping op Rikketik tegen als zakhorloge.
Ook gaaf!
Schitterend.
Heb tegenwoordig ook een Pontiac. Van mijn opa geweest, die overigens van mening was dat horloges repareren vrijwel voor iedereen mogelijk was. Dat bleek wel uit de huidige staat van het uurwerk. Hoe dan ook, ik zal hem niet veel dragen, het is vooral voor de herinnering.
Mooi erfstuk. ![]()
Als ik het mag zeggen denk ik dat je opa.gelijk had betreffende “iedereen kan een horloge repareren”
Ik heb herrineringen dat ze dat ook met klokken deden.
Een schitterend vintage exemplaar met passende band. Een ware herinneringsdrager en erfstuk om te koesteren.
Oh dat is een hele mooie! heerlijk om te zien (Oh verkeerde link, ik bedoel de Jumping natuurlijk!)
Die is ook heel tof!
Dat is een mooie zeg met die geïntegreerde band, kan me voorstellen dat die veel draagtijd krijgt!
Deze is sinds kort een aanvulling op mijn collectie.
Het lijkt mij dat de wijzers niet kloppen en dat de minutenwijzer een keer is vervangen door dit gouden exemplaar. een zelfde vorm en kleur als urenwijzer lijkt mij veel beter te kloppen?
Is er iemand die een foto heeft van een vergelijkbaar model, zodat ik dit kan checken?
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar ik kan je niet helpen aan een gele wijzer…
Onlangs verraste mijn vader me met zijn oude Pontiac. Hij heeft hem ooit, rond 1952, gewonnen met een vossenjacht als 12 of 13 jarig jongetje in Scheveningen.
Erg leuk, en behalve het glaasje (met breuk rechtsonder), ziet hij er nog goed uit. De band is ook in prima elastische staat.
Verder weet ik weinig van het model, een handwinder waarschijnlijk. Ook staat er geen ster onder het logo. Kan dat met de leeftijd te maken hebben?
Tot en met de jaren tachtig is hij regelmatig gedragen, daarna minder. Heeft schijnbaar nooit een beurt gehad en loopt al een jaar of vijfentwintig niet meer. De wijzers zijn nog wel te verzetten en de veer lijkt volledig opgewonden.
Al met al nu dus een mooi familiestuk.
Nu iemand vinden die het zou kunnen servicen en herstellen ![]()
Leuke Pontiac hoor. Deze verdient een service.