Das een hele mooie. Palamares uitvoering is zeldzaam…
Thnx.
Die is gaaf
Een paar weken geleden had ik deze laten zien
Gisteren is deze binnengekomen
En dit neefje met een blauwe plaat heb ik al een tijdje
Ik noem het een neefje omdat ze verschillende modelnummers hebben. Zwart is 85081 en blauw 85181.
De verkoper van het exemplaar met de zwarte wijzerplaat was zo vriendelijk om het als dameshorloge aan te bieden dus was de prijs erg schappelijk.
Ze zijn inderdaad niet groot
Zeker niet als je ze met de duiker met de oranje wijzerplaat vergelijkt.
Maar toch leuk voor de verzameling.
Zeker met de originele kroon
en gesp aan een (16mm) Tropic Star band
Zijn er hier nog andere kleuren?
Dat zijn hele bijzondere Pontiac. Mooi zeg
Mijn beste,
Chapeau!!
De verzameling is weer groter geworden!!
Leuk hoor.
Orologio Signaturis Temporis
Ik houd wel van online advertenties met foto’s van slechte kwaliteit want vaak zien de andere potentiële kopers niet wat ik zie.
Vooral als de eerste foto die verschijnt slecht is schijnen veel collegae horlogeverzamelaars niet verder te scrollen naar de andere foto’s.
Want anders had ik dit buitenkansje niet gehad.
Het begon met deze foto (Dit is een macroopname van de screenshot op papier, dus nog slechter dan het origineel )
Op de volgende foto’s waren met enige moeite nummers op de achterkant van de horloges te zien en daarom heb ik het lotje onder het motto “geinig voor weinig” aangeschaft.
Een deel gaat in de kliko
Een deel mag blijven
En daar ben ik tevreden mee.
Een stalen handopwinder van eind jaren 70 in zeer mooie staat met de originele kroon
en een interessante donkergrijze wijzerplaat
En een Maillot Arc en Ciel chrono waarvan het werk een revisie nodig heeft.
Dit is het eerste chronomodel met het nieuwe nummersysteem dat van pakweg 1958 tot 1980 gebruikt werd.
Het modelnummer is 27000 dat is een eigenwijze gewoonte van Pontiac om modelnummers van een bepaalde groep met de 0 te beginnen en niet met een 1.
Ik ben bezig een artikeltje over het nummersysteem te schrijven, maar dat duurt nog wel even.