Pontiac only

hoi, lassale
dank voor het compliment :ok_hand:
in de modernere klokjes zit het cal. 7750 :slightly_smiling_face:
normaal gezien is de boutique een heren horloge want die zat bij de vintage heren in de winkel.
later lieten ze me nog een plateau met vintage dames zien, of ik er ook interesse voor had? :face_with_monocle:
maar het ging me alleen voor de heren horloges zei ik, dus ga ik er van uit dat dit er ook één is :smile:

Nooit geweten dat er Boutique herenhorloges bestonden. Ik heb zelf een aardig aantal vintage Pontiac horloges verzameld in de jaren en de Boutique modellen die ik tegen kwam waren volgens mij allemaal dameshorloges.

Jouw Boutique is, qua model en formaat, groter dan de damesmodellen die ik heb gezien en zeker door mannen te dragen. Bijzonder ding.

2 likes

Prachtige Topic, zelf heb ik de liefde naar de Pontiac pas sinds kort vormgegeven door twee wat latere exemplaren uit de zeventiger jaren te mogen vinden. Nu graag nog een uitbreiding met wat vroegere modellen voorzien van de langgerekte mooie P…

7 likes

In de Tissot zit een 2481 en het zou goed kunnen dat deze ook in de Pontiac zit. Waarde is wat jij er zelf aan uit wil geven. De seastar zal rond de 100 tot 150 liggen en de Pontiac op de helft. Dat is eigenlijk belachelijk dat de 2 bijna dezelfde horloges zijn qua uiterlijk en binnenwerk maar toch is het merk op de wijzerplaat bepalend (betalend). Als het goed is heb ik deze advertentie ergens gezien: 2dehands of MP.

3 likes

Eerst goed kijken en dan antwoorden :zipper_mouth_face: ik zat er natuurlijk weer eens naast. In de Tissot zit een 2571. Ik had niet gezien dat het een day/date was :wink:

2 likes

11 likes

4 likes

Een moderne Pontiac. Leuk ding.

1 like

dank u,
deze heeft mijn vader zijn laatste jaar gedragen.
is mij meer waard dan al de rest. :smiley:

4 likes

Horloges met zo’n verhaal zijn onbetaalbaar en de mooiste van de verzameling

1 like

Vanmiddag een Pontiac Antimagnetique van 33mm gekocht via MP. Dit is hetzelfde horloge als mijn vader altijd om had, maar deze is goudkleurig. Ik wilde het hebben omdat de originele van mijn vader een kapotte veer heeft, dus die kan ik niet gebruiken. Ik zit er nu even met een vergrootglas naar te kijken, maar kan er niet veel aan ontdekken. De kroon lijk niet meer origineel, er staat geen logo op en de kleur wijkt af van het horlogel, lijkt meer messingkleurig dan goud. Achterop staat in de stalen afdekplaat 1 nummer: 127

Hoe kom je er nu achter of het een verguld of echt gouden horloge is? Ik heb er lang naar gekeken en heb wel krassen en slijtageplekken gevonden, maar geen plek waar ik kon zien dat de goudlaag afgesleten was. Wel vond ik een soort tekst of merkje op de rand van de kast bij de bandaansluiting, ik kon er niet veel van maken, lijkt of er iets staat als: Plaque oh G10 en een merkje. Ik zal eens een foto erbij doen, misschien herkent iemand dit?




7 likes

Hoi,

Leuk horloge! :slightly_smiling_face:

Niet massief goud, maar verguld. Die tekst betekent dat het horloge verguld is met een 10 micron goud laag.
Zeer gebruikelijk en nog steeds een heel leuk klokje. :+1:

1 like

Bedankt! Kijk, zo leer ik nog eens wat. Het was niet een duur horloge, dus het leek me al sterk dat het massief goud was. Valt me nog wel mee dat die goudlaag er nog zo goed op zit na al die tijd.

Ik ga het lekker dragen, moet nog wel even wennen aan het formaat. :grinning: Kleinste horloge wat ik nu heb!

1 like

Inderdaad gewoon lekker dragen en van genieten.:+1: dat doe ik ook met mijn horloges. Ik heb een polsomtrek van 20,5 cm en draag die kleine klokjes gewoon met veel plezier. Vroeger wisten we ook niet beter, want we hadden niet anders. :slightly_smiling_face:

Veel plezier met de Pontiac!

2 likes

Toffe horloges :grimacing:

Super leuk!

1 like

Leuk horloge. En bijzondere lugs.
Ik denk dat ik dit exemplaar in mei op MP gezien heb. Het serienummer staat binnen in de bodem.
Er zit een ETA 1260/1280 in als ik me niet vergis.

Wat @Klokkengek schrijft mbt verguld klopt helemaal.
Je kunt er overigens van uit gaan, dat een echt gouden horloge geen stalen bodem heeft.
En gezien de leeftijd van het horloge is het mogelijk dat het nooit een kroon met de Pontiac ster gehad heeft.

3 likes

Bedankt voor je info @Maurits !

Ik heb het horloge een dag om gehad en het loopt ongeveer 1 minuut voor per etmaal, geen idee hoe goed dat is, maar ik kan er wel mee leven! Het draag ook ontzettend comfortabel, je voelt m veel minder als een 40mm moderne automaat.

Heb je een idee hoe oud dit horloge is? Of moet ik dan de onderkant eraf halen? En nog iets dat mij opviel: ik kan het glas ronddraaien. De ring die het glas vasthoud zit wel goed. Kan dit kwaad?

1 like

Ja
Het betekent dat het glas te klein is. En dan kan er stof en of vochtigheid naar binnen komen.
Een minuut voorlopen per dag is wel veel.
Een service zou het horloge goed doen en dan kan er meteen een passend glas opgezet worden.

De leeftijd? Moeilijk, ongeveer midden jaren vijftig.

Hallo,

Heb net een Pontiac laten opknappen. Ik ben erg tevreden over het resultaat. Dit type heb ik op forum niet eerder gezien. Ik ben benieuwd of iemand mij meer kan vertellen. Nummer op de achterkant: 61147.

7 likes