Lekker plaatje!
In 1935 Maurits …
Ze lopen alleen niet volgens “heure exacte!”…Leuke display zo…
Mijn beste,
Leuk gedaan!!
Ziet er begeerlijk uit!!
Dank voor het delen.
Orologio Signaturis Temporis
Mooie collectie
Hallo,
na lang zoeken heb ik gisteren de Pontiac teruggevonden van mijn vader die vorig jaar is overleden. Het was een cadeau van mijn moeder in 1959 of 1960 denk ik. Het horloge werkt, wil ik uiteraard dragen, maar is uiteraard toe aan een onderhoud. En eventueel ook verbetering (glas etc…). Bij wie kan ik terecht (B-3051 BELGIE opsturen geen probleem)? Ik heb goede ervaringen met fora veel beter dan de officiele kanalen, ik herstel zelf veel hifi uit de jaren 80. Markering op de horloge 46500 1272375 Golden arrow Bilomatic. Bedankt! xtof
Mijn condoleances, maar mooi dat je het horloge hebt teruggevonden.
Een Golden Arrow en Bilomatic is een bijzonder model met een bijzonder uurwerk erin.
Golden arrow zijn modellen met wat in het Frans Coiffe Or en in het Nederlands goud op staal heet.
Er is op een stalen kast een dikke laag goud geperst. Als je het horloge van de zijkant bekijkt kun je dat duidelijk zien. Het is een heel ander procédé dan verguld en veel duurzamer en daarom waardevoller. Eventueel zie je zelfs ergens op de kast een goudstempel.
Kijk ook even of op de kroon (opwindknop) de ster en het woord Pontiac is. Daar moet je zuinig op zijn want ze zijn niet meer te krijgen.
Er is ergens op het forum een lijst van goed horlogemakers, als je een opdracht geeft zeg hem/haar dan dat je de originele kroon wilt behouden ook als het horloge dan minder waterdicht is. (die ouwetjes zijn dat toch niet meer volgens de huidige normen)
Plaats nog even een foto, dan weten de anderen ook hoe het horloge eruit ziet
En laat ons weten als het de servicebeurt heeft gehad.
Het horloge is op weg naar een forumlid voor revisie. Ik kon nog geen foto plaatsen gisteren (trustlevel?).
mvg
Christophe
Vandaag een Pontiac International Automatic opgeknapt en naar persoonlijke wens gemaakt.
Dit was hem bij aanschaf. De bezelring ontbrak. Op de draaibank een nieuwe gemaakt.
De wijzerplaat details voorzien van creme kleurige acryllak. Mocht het nodig zijn is deze lak weer zonder problemen te verwijderen.
Wow dat is gaaf gedaan!! Veel draagplezier
Lekkere dikke Pontiac uitvoering… supervondst.
Ha, alledrie net iets verschillend!
Ja… leuk hè… dat is het mooie frustrerende van Pontiac. Er zijn altijd weer net afwijkende modellen als je denkt dat je “alles” hebt…
Ook met roulette datum!