Schuursticks van korrel 400 naar 7000 en dan polijsten met dremel op laag toerental. Gebruik de witte vaste pasta van hbm op een wit stoffen schijf voor de dremel. De dremel die ik gebruik is van ferm.
Afscheid genomen van mân sympatieke ***Simpatico
In een vergulde ***Gulfstream een meer dan waardige vervangster gevonden.
Goed om te weten. Zelf heb poets ik plexiglas met Tamiya polijstpasta. Dit wordt veel in de modelbouw gebruikt. Duurt lang, maar wel met een acceptabel resultaat. Ik denk erover om een dremel aan te schaffen. Is helpend om het horloge wat sneller op te maken.
Ik zou die dremel bij de action kopen, van merk ferm.
Goedemiddag, heb er ook een in mijn verzameling, weet er niet veel meer van dan reeds gemeld, leuk ding en loopt prima.
Jaap
Net twee Pontiac horloges binnen gekregen.
Heeft iemand enig idee hoe oud ze zijn.
Geen cijfers te vinden in achterzijde?
Welk type is dit?
Andere horloge:
Hoe oud is het?
Wel nummers op achterkant
Nu we toch aan het vragen zijn.
Ook mân Gulfstream wordt gesierd met een blanco achterkant. Echter, tussen de onderste lugs staat een tekst.
Helaas kan ik die niet ontcijferenđ
Zijn er HFâers die wel weten welke tekst hier staat.
Ook nog een Pontiac gulfstream binnen gekregen.
Glas moet gerepareerd worden.
Loopt perfect.
Deze had ik al:
Maar achterkanten verschillen,zal wel met uitvoering van dit type te maken hebben.
Goudkleurige ça 1970, chrooomkleurige ça 1965, gok ik
Serge heeft het mij uitgelegd. Nu kan ik het weer doorgeven.
Plaque OR 6 20 EPSA
Epsa is de kastmaker en Plaque Or 20 = 20 microgram verguld goud op een koperen kast.
Er staat
Plaqué G20 EPSA
EPSA = Ervin Piquerez SA de maker van de kast
20 micron verguld
En een nummer staat er vrijwel zeker op, maar soms moet je echt heeeel goed zoeken en kijken met een sterk vergrootglas.
Om technische redenen
De stalen kast is een zogenaamde monococque, dwz uit 1 stuk. Het uurwerk gaat er via het glas in.
Bij de vergulde kast heeft de fabrikant een stalen bodem erin geperst omdat een vergulding in direct contact met de huid geen lang leven heeft.
Maar het is wel de bedoeling om het uurwerk er via het glas in en uit te doen. De stalen bodem is er zodanig ingeperst dat het geheel waterdicht is/was.
Vaak zie je beschadigingen die gemaakt zijn door mensen die geprobeerd hebben de bodem eruit te halen.
Soms is het ze zelfs gelukt en dus het horloge iig niet meer waterdicht en de bodem waarschijnlijk niet meer passend.
Beide modellen (staal en verguld) zijn overigens uit dezelfde periode. Ik heb ergens een advertentie waar beide tegelijk aangeboden worden.
Als ik vanavond tijd heb zal ik even zoeken.
Zo brutaal geweest om in een eerder stadium wat screenshots te maken uit eerdere Pontiac gerelateerde topics op dit forum
Bedankt voor de info Maurits.
Ik verzamel sinds 3 maanden horloges maar ik heb een zwak voor Pontiac.
Dankzij het forum kom je steeds weer leuke info tegen.
Komen me bekend voor
Ja het mijne niet, maar de mechanismes os60 zijn maar 20 EUR. Moet dan wel plaat en wijzers omzetten, niet zo eenvoudigâŠ.
Vandaag deze hydroulica om een pols.
Afwachten of het uurwerk redelijk loopt.
Glas moet ook gepolijst worden.