Bedankt voor de info Harry.
Maar hier staan 2 nummers op die met een 1 beginnen terwijl dit een herenhorloge is. Zie ik iets over het hoofd?
Bedankt voor de info Harry.
Maar hier staan 2 nummers op die met een 1 beginnen terwijl dit een herenhorloge is. Zie ik iets over het hoofd?
Het 5 cijferige getal is volgens mij het modelnummer. Inderdaad vreemd dat het volgens de informatie dan een dameshorloge zou moeten zijn. Dat is deze niet.
Mogelijk dat @Maurits duidelijkheid kan verschaffen. Als iemand iets kan zeggen over de cijfers op het deksel van een Pontiac, dan is hij het wel.
Daar hoop ik ook stiekem op.
Het modelnummer 10013 is een nummer van het oude systeem (tot ca. 1960)
Dat is min of meer een volgnummer van de modellen en verder niets.
Her andere nummer van 6 cijfers is het serienummer dat helaas ook niet veel zegt.
Ik zit nu ver van huis en kan niets nakijken.
Ik kan alleen zeggen dat het horloge hoogstwaarschijnlijk uit de jaren vijftig is.
Als ik weer thuis ben zal ik kijken of ik iets kan vinden.
Zeker, want dus 1957 geschonken aan die werknemer.
Eigenaar en ik hopen dat je nog wat info hebt. Alvast bedankt dat je er nog eens in wil duiken Maurits!
Ik ben net thuis gekomen en moet je helaas teleurstellen: ik heb dat model niet in mijn collectie en ook niet in mijn archief.
Ik kan er dus verder niets specifieks over vertellen.
Enkele opmerkingen:
In mijn archief is een model 10012 met verchroomde kast en een Arogno 153 (1153?) werk. De vorm van de bandaanzet is volkomen anders. Het horloge heeft ook twee sterren.
Het serienummer van mijn archiefexemplaar is slecht leesbaar vermoedelijk iets van 313xxx
Het probleem is dat er met de serienummers niet altijd even logisch werd omgesprongen dus dat helpt ook niet om te dateren.
Zo heb ik een model 13002 Diable Rouge MP57 (hoger modelnummer dan jouw exemplaar dus mijn horloge zou duidelijk jonger moeten zijn) met een serienummer 111xxx ( wat ouder zou moeten zij als alles logisch was). MP 57 duidt op productiejaar 1957
Maar een Nageur MP47 (productiejaar 1947) heeft serienummer 724xxx
De datum van het jubileum op de bodem is natuurlijk tamelijk precies (met een marge voor de tijd in de lade bij de importeur en de winkel).
Ik ben horloges tegengekomen met de naam van de kastenmaker in de bodem. Dat is soms wel interessant om te weten.
En als je geluk hebt staat de naam van de wijzerplatenfabriek op de achterkant van de plaat, maar dat gebeurt ook niet vaak.
Is het een stalen kast die vergeeld is of een gouden kast met verkleuring en de stempels op de binnenkant van de bodem?
In het laatste geval zou de stempel A+K een leuk detail zijn.
Meer kan ik je helaas niet vertellen, behalve dat het een mooi horloge is.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Maurits.
Ik had alwel een vermoeden dat de cijfers niet veel info aan het licht zouden brengen.
Heb kennis al geadviseerd een servicebeurt uit te laten voeren en dan meteen te kijken naar info in het deksel, en daar dan foto’s van te maken evenals als van het kaliber.
Nogmaals dank en komt er meer informatie vrij omtrent dit horloge, zal ik dat hier plaatsen.
Ben op zoek naar een Pontiac gesp voor een bandje. Liefst een originele vintage ? Iemand die weet waar ik dit kan vinden ?
Ze zijn erg zeldzaam en zeer lastig te vinden
Succes
Als je geluk hebt vind je een vintage Pontiac met originele gesp.
Dan kun je die gebruiken.
Oops wacht
Heel fraai.
Met Pontiac gesp?
Bedankt, mooi in alle eenvoud vond ik - hoewel ik toch meer op heb met mijn oudere Pontiacjes [quote=“Maurits, post:1234, topic:93958”]
Pontiac gesp?
[/quote]
Nee Maurits, en in al die jaren nog nooit een gehad zelfs …