Pontiac, prisma, remova

Ik vind deze in de horlogekist van mijn ouders.

Zeg iemand deze modelletjes iets.

De Pontiac is een handopwinder

De Remova ook.
De Pontiac schat ik uit de jaren 50. het is een oorspronkelijk waterdicht horloge (nageur = zwemmer) met een schroefbodem. een nieuw glas er in en het werk laten opfrissen en je kunt hem weer dragen (maar niet in de buurt van het water :wink: )
De twee Prisma’s zullen ca van einde 70er begin 80 er jaren zijn.
Remova zal gezien de vermelding incabloc ook wel een ouwetje (jaren 60??) zijn. Een blik op het werk zou kunnen helpen.

Bedankt.

Ik ga de glaasjes proberen op te poetsen.

Vraag me af of ze een onderhoudsbeurtje nog waard zijn. De Pontiac is wel grappig en de kast heeft zijn kleur goed gehouden. Of goed verguld of ander materiaal.

Nog eentje. Deze zal ik ook oppoetsen.

De muros en de Pontiac lopen

De Pontiac is verguld. Kijk maar naar de einden van de lugs, daar zie je dat de goudlaag weggesleten is.
Bovendien staat er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (binnen of buiten) op de bodem Fond Acier Inoxydable oid.

1 like

Ik ga vandaag is proberen de kast open te maken. Mocht dat lukken dan post ik nog een foto.

Super leuke horloges vooral de Pontiac. Om lekker op te knappen. Vooral cosmetisch buitenzijde zoals nieuw glas (plexi) en kast polijsten.

In de Pontiac zit schroefbalans. Het hanteren van een schroefbalans is heden ten dage dan ook meer een subtiele aanduiding van de kwaliteit van het uurwerk, omdat een balans met minuscule verzwaarde schroefjes een kostbare constructiemethode is.

Veel plezier met openen van de kasten. Ben benieuwd
:muscle:t2:

1 like

Nog geen geluk. Heb niet de juiste opener en met squash bal nog niet gelukt.

Tekst tussen de lugs ontdekt, plaque g10

Horloge loopt al 22 uur en loopt keurig, nu -3s!

Glaasje is niet meer te redden ben ik bang. Wel grappig ding. Ik zet er een bandje op en we zullen zien.

1 like

10 = Gold plated . 10 microns

1 like