Bij de grote paaskuis vond ik een oud (vermoedelijk 1960) horloge. Het betreft een Pontiac support choc. Aangezien ik absoluut geen kennis heb van de waarde hiervan kom ik even ten rade bij de kenners. Hebben jullie enig idee als dit iets waard is?
Alvast bedakt voor jullie advies.
Pontiac was een oud nederlands merk wat helaas niet meer in die hoedanigheid bestaat(er worden nog wel wat quartzhorloges gemaakt maar dat heeft niks meer van doen met het oude merk)
pontiac heeft altijd zwitserse werkjes gebruikt maar waren redelijk simpele lees doornee klokjes(ze hebben wel een paar prachtige chrono´s gemaakt)
tja de waarde: ik heb een pontiac nageur nieuwstaat uit 1966 of zo en die heb ik ooit gekocht voor 50 euro
En dat bewijst weer, dat je niet alles moet geloven wat er in/op Wikipedia te lezen valt.
Binnen de Benelux was het merk Pontiac idd op naam van een Belgische onderneming geregistreerd. Eigenaars van die onderneming, en de zusterfirma in Nederland, zowel als de fabriek waar het merendeel van de Pontiac horloges werden gemaakt waren enkele broers die allen de Nederlandse nationaliteit hadden. In Zwitserland was het merk geregistreerd op naam van de fabriek in Biel.
De horloges werden natuurlijk niet zoals op Wikipedia staat in België gemaakt maar in Zwitserland.
Misschien ga ik als ik er ooit zin in heb de Wikipediatext eens corrigeren, want er staat nogal wat onzin in.
Wat betreft de waarde van het horloge van Chelle, moeilijk te zeggen zonder een foto, en zonder de toestand te kennen, maar met wat geluk krijg je er misschien €50.-- voor, maar dat zou ik er niet voor geven.