Goedemorgen, Vooreerst bedankt om mij te aanvaarden op dit fantastische forum.
Ik vraag me af of iemand me meer informatie kan geven over dit Pontiac Swiss horloge met een diameter van 16 mm, dit is echt het kleinste mechanische horloge dat ik ooit heb gezien. De kast is volledig 18K goud (750), heeft meerdere juwelen en loopt nauwkeurig, ik heb geen gegevens over het uurwerk anders dan ik kan zien op de inscriptie: Pontiac & Swiss en het nummer 53274 op de kast. Bij voorbaat dank.
De kast is goud zoals je al schreef. Dit wordt bevestigd door de ponsen en het modelnummer op de achterkant. De pons A+K is het teken van de importeur A.Kinsbergen BV
De hamer met het nummer dat ik niet kan lezen geeft aan welke fabrikant de kast gemaakt heeft.
De foto is jammer genoeg niet duidelijk genoeg maar als je onder de balans kijkt zie je een stempel en een nummer en ik ga ervan uit dat er ETA 2512 staat.
Tsja, hij is sowieso echt, niemand gaat de moeite nemen om een Pontiac na te maken. Pontiac was een merk dat feitelijk complete horloges inkocht en daar hun naam op liet zetten dus met de nummers kun je verder vrij weinig omdat dit vaak refereert aan de fabriek die de kasten produceerde.De waarde is gelijk aan de materiaal/smeltwaarde, dat zal ongeveer 3/4 gram 18k (á 35 euro per gram) zijn.
En zoals @Maurits al aanhaalde bestaan er nog veel kleinere uurwerken:
LeCoultre 101
Sowieso een echte, omdat hiervoor al werd aangegeven dat Pontiac niet interessant is om na te maken.
Koesteren en (laten) dragen door je echtgenoot, vriendin, partner…
Als je niet weet hoe lang geleden de service is geweest, is het raadzaam deze uit te laten voeren om slijtage te voorkomen.