Pontiac uit een erfenis

Ik heb uit de erfenis van mijn opa een Pontiac horloge mogen ontvangen waar ik heel blij mee ben.
Nu ben ik aan het zoeken geweest naar hou oud of dat horloge zou zijn.
Het is een horloge Antimagnetique maar zonder de steraanduiding die ik steeds tegenkom. Het heeft een Fixoflex band. achterop staan 2 nummers het bovenste is: 1438 en het onderste :183810
Kan iemand mij hiermee helpen ???

Plaats eens wat foto’s, dat zegt meer dan wat nummers.

jazzbassman heeft een artikel geschreven over verschillende Pontiacs. Misschien leuk om dat artikel eens te lezen.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2448742,2448742#msg-2448742

Hij kan je waarschijnlijk al iets vertellen met behulp van de nummers. Ik heb zelf een aantal Pontiacs opgeknapt. Als je een duidelijke macro foto kunt maken van het uurwerk, wordt waarschijnlijk wel duidelijk om welk uurwerk het gaat en wanneer het ongeveer gemaakt is.

Grtz Melvin

Hier wat foto’s ik hoop dat ze duidelijkheid kunnen geven.



Gezien het logo en model zal hij uit begin jaren 50 stammen, toen hadden ze nog de grote lus aan de P volgens mij.

Kan zelfs nog wel ouder zijn denk ik.

Pontiac vind ik altijd mooi!
Hoe loopt het?
En een erfstuk moet je koesteren en origineel laten dus niet teveel opknappen.
Maar eventueel een ander glaasje en een beurtje wel doen, want als het horloge lang heeft gelegen is de olie mogelijk niet meer goed en krijg je slijtage als je het horloge gaat gebruiken.

Weet het nog niet helemaal zeker maar Pontiac begon met sterren begin jaren '40.

Vermoed dus rond die tijd. Bandje is er waarschijnlijk later op gezet.

Mooi erfstuk!

Leuk hoor, ik denk jaren 40.
Hier staat volgens mij een broertje/zusje: http://www.ebay.nl/itm/Pontiac-vintage-watch-handwinder-AS-1002-caliber-/141446058337?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&hash=item20eed79161

Ik zou 'm ook eerst een servicebeurtje laten geven als je van plan bent 'm te dragen…

Bedankt voor jullie feedback, dit heeft mij goed geholpen