Super bedankt voor deze informatie, ben ik echt heel blij mee
Netjesā¦
![]()
Zou kunnen kloppen. Waarschijnlijk het konijn wat erop staat refereert naar een goudsmid uit Biel. Haas , 1926/1934 als.ik me niet vergis. Hou zou dit verhouden tot elkaar�?
Pontiac begon pas in 1932, dacht ik
En het kan moeilijk van een veel andere datum zijn dan 1944ā¦
Ff wat door gezocht.
Het is een eekhoorn welke het officiele Zwitserse keurmerk voor 14 k is.
Nouja het horloge zal allicht eerder gemaakt zijn dan dat de gravure gezet is ![]()
Het konijn is een eekhoorn en dat is de pons voor kleine artikelen van 14 karaat goud.
Het nummer 108 in de kop van de hamer identificeert de fabrikant van de kast. In dit geval Jaques Beiner / Roger Parel SA
BTW het is heel normaal dat er een onedele stofdeksel gebruikt wordt in een gouden kast.
Er bestaan speciale apparaten om de beugel op maat te buigen. In het Duits heet dat een Bügelfräse

Ergens in mijn verzameling moet er een zijn.
Thnxs voor de oplossing⦠![]()
Grappig, jouw lijst geeft een andere fabrikant voor 108 dan mijn lijst.
Welke gebruik jij?
Ik gebruik deze Verantwortlichkeitsstempel - Watch-Wiki - Das Uhrenlexikon
edit
Ik zie dat hier https://www.vintagewatchstraps.com/swisspdm.php#pdm1 ook nog Challandes vermeld wordt.
Aangezien die vroeger geregistreerd is zal dat de fabrikant van deze kast zijn.
Tussen 1941 en 1945 werden er geen Pontiac horloges gemaakt.
Geweldig dat jullie dit zo fantastisch kunnen uitzoeken, het zakhorloge wordt voor mij steeds mooier en interessanter
Dank jullie
Zoveel kennis hier op dit forum enof de kunde om het te vinden, geweldigā¦!!
Het stofdekseltje is bijna altijd van koper of messing. In het eerste geval staat er vaak ācuivreā en in het laatste āmetalā. De rest kan gewoon volgoud zijn.
Inderdaad, ik hanteerde de lijst uit jouw tweede linkje. En kwam tot dezelfde conclusie ![]()
Dit is een beugel frees om tap eindjes aan de beugel te frezen zodat hij past in het horloge.
Om de beugel te buigen heb je een beugel tang nodig.