Op dit forum kwam ik een sessie over Pontiac tegen, waaronder de Maillot Jaune. Mijn vader werkte van 1954 tot 1969 als vertegenwoordiger bij importeur Kinsbergen, Oosteinde 9, Amsterdam. Ferrie Schweitzer uit Maastricht werkte er later ook. Kinsbergen voerde in die tijd de merken Omega, Tissot, Pontiac en Union. Ik heb een aantal foto’s van de verscheidene bedrijfsauto’s (altijd luxe sedans) waarin mijn pa reed. Op het dak een grote Pontiac-klok, met daaronder de tekst, “Pontiac tijd juiste tijd”.
Als er belangstelling is voor deze foto’s, hoor ik dat graag.
Ik heb (o.a. uit die tijd) een Omega Speedmaster automatic goud/staal, een Seamaster de Ville automatic (goud) met witte wijzerplaat en exact dezelfde met zwarte wijzerplaat, een Tissot Seastar Seven doublé en een Pontiac Nageur Maillot Jaune doublé.
Graag wel uitleg hoe ik foto’s kan plaatsen
En wellicht heeft iemand anders ook foto’s van de bedrijfsauto’s met klok uit die tijd.
@Hansje Dank voor het delen van deze leuke foto’s. Er zijn veel Pontiac liefhebbers op de site, die hier vast blij mee zijn. En. “lukt niet, mag ik niet” gaat snel voorbij als je je hier regelmatig presenteert met interessante horloge gerelateerde opmerkingen, nieuwtjes en verhalen. Heb je zelf ook (een collectie) horloges? Laat ze hier zien. Reageren op anderen wordt ook gewaardeerd. En we zijn inderdaad gek op plaatjes! Dus een goed begin. Welkom hier op het leukste (horloge) forum van Nederland!
Dank voor je aardige welkomstwoorden. Nee, ik ben geen grote of actieve verzamelaar. Heb wel belangstelling vanwege mijn vaders beroep vroeger en heb van hem de meeste horloges geërfd. Zelf kocht ik in 1994 een Speedmaster automatic, welke nog nimmer door horlogemakers in een keer een goede servicebeurt heeft gekregen. En telkens waren het “gerenommeerde” horlogemakers, maar oh oh, wat een gesodemieter heb ik gehad. Ik wissel 'm af met een Breitling Aerospace “repetition minutes” van 15 jaar oud. Bij de eerste batterijwissel vroeg de juwelier 60 euro. Doe ik tegenwoordig zelf (batterijtje kost drie euro) en loopt nog steeds perfect…
Beste Hansje, Leuke foto’s, dat waren nog eens tijden? Union heb ik nog een zakhorloge van waarvan het uurradas defect is. Wie wil dit herstellen voor mij, verder loopt hij/zij als de beste en staat twee keer per dag gelijk" groet Boudewijn.
Dat komt omdat dat uurwerk uit 2 delen bestaat.
Het ‘‘normale uurwerk’’ deel is een standaard Eta 2892-2 uurwerk met daarop een chronograaf module.
De horlogemakerts hebben geen enkel probleem met dit Eta uurwerk,maar destemeer problemen met die module en het onderhoud daarvan.
Dit soort uurwerken zijn in opbouw heel anders dan de Valjoux 7750 uurwerken.
Heel veel ‘‘juweliers’’ die naast het verkopen van horloges ook nog onderhoud doen,kunnen niet overweg met gemoduleerde zoals Soprod ooit modules maakte (maakt?)
Toffe foto’s. Ik ben van een latere generatie, maar ergens… Mijn vader reed altijd in Service-bussen waar groot Clark op stond en zo, met vaak ook d’ een of d’ andere lullige slogan er bij, dus ergens voelen die foto’s eigen, als je begrijpt wat ik bedoel. Dit doet me er aan denken dat ik mijn kinder-album misschien eens moet digitaliseren.
Volledig off-topic, maar naar aanleiding van dit bericht, zou ik graag met u in contact komen, of met uw vader als hij nog leeft.
Mijn moeder werkte daar in die zelfde periode. Waarschijnlijk heeft zij daar nog een klein pensioentje opgebouwd. Mocht uw vader ook pensioen uit die tijd hebben ontvangen, dan ben ik erg benieuwd welke pensioenuitvoerder daaraan verbonden is. Ik hoop dat u me kunt helpen.
Dan ontvang ik graag een PB.
mvg
Marco Savelsbergh