Pontiac

Hoi Karin, ook voor eerlijke antwoorden kan je hier terecht maar zonder foto’s gaat het lastig worden. :wink:

3 likes

Haha,dat begrijp ik.ben even aan t zoeken hoe ik die kan plaatsen.( niet zo handig)

Iets met Maillot Jaune op de wjzerplaat? Ben benieuwd naar de foto’s.
Klik op dit pijltje Staat boven in je antwoord vak.
image
Zoek de foto die je wilt uploaden en GO!

4 likes

Twijfel niet aan de echtheid. Wat is het verhaal erbij, dat kan de waarde beïnvloeden…

Als ie van Wim van Est is geweest is het een unicum (unicaat?) :blush:

1 like

Lijkt mij ook zonder twijfel een echte.
Geen ‘Maillot Jaune’, wel een leuke dresser, ik denk zo media jaren '60.
Pontiac had inderdaad iets met de Tour de France.
Het verhaal van Pontiac en de Maillot Jaune vind je o.a. hier op het forum:

Er is nog veel meer over Pontiac op het Forum geschreven, gebruik hiervoor de zoekfunctie.
( het vergrootglaasje rechts bovenin het venster).
image

Een unicum, dat zou het zeker zijn. Een unicaat niet want er zijn van dit model veel meer exemplaren gemaakt.

2 likes

Hij was idd van hem heb ik begrepen.

Wim van est was de peetvader van mijn moeder.opa ,hiij en wout wagtmans vrienden en plaatsgenoten

1 like

En heb je daar ondersteunende documentatie van? Zo niet, dan is het een leuk verhaal zonder enige waarde. Andere Pontiac-kenners kunnen je vertellen wat hij dan waard is.

Als je het verhaal kunt onderbouwen heeft dat zeker waarde voor een liefhebber van Wim van Est/Pontiac/vintage reclame!

Ik hoop overigens echt dat je het kunt onderbouwen, wat een vondst!!

2 likes

@maurits toch?

Ja ik hoop echt dat dit klopt. Zou geweldig zijn!

1 like

Misschien zegt de datum die gegraveerd is iets,geen idee .hij kreeg de horloge zelf in 1960

Kun je ajb een foto van de achterkant uploaden

Als ik het goed begrijp zou hij hem aan je moeder hebben gegeven? Had hij geen kinderen?

Vanwege de text 23 rubis en antimagnetique zou ik hem misschien nog wat ouder schatten.
De nummers op de achterkant kunnen ook helpen en een foto van de achterkant met de inscriptie zou natuurlijk helemaal interessant zijn.
Waarde is erg moeilijk te beoordelen.
Het is een vergulde kast die betere tijden gezien heeft. Ik zou er zonder de inscriptie hooguit 60 - 80 € voor betalen.
Als hij idd van Wimme geweest is maakt hem dat natuurlijk wel bijzonder en dan wordt het een biedgevecht tussen de horlogefanaten en de wielerfans.

1 like

Er waren na het overlijden van mijn vader enkele sigarenkistjes met horloges,bandjes enz.
Nu,na 2 jaar dit soort dingen pas aan het uitzoeken…

Ik zat al te kijken :wink:

1 like

1 like

Dit wordt een lang draadje haha

Hij kreeg hem op deze datum kado,weet niet meer ter ere van wat

Heeft je vader of je grootvader het horloge cadeau gekregen?

Verzamelaars zijn rare mensen (ik spreek uit ervaring :wink: )
Ze zijn in staat om enorme bedragen te betalen als de link tussen het verzamelobjekt en de beroemde persoon volkomen zeker is.
Zo niet dan haken ze snel af. En een geschenk van is minder bijzonder dan ooit eigendom van

De datum zegt me niets. In 1960 was hij nog wel actief maar niet meer erg succesvol.