Horlogemaker in de buurt van West Brabant om Pontiac te repareren

Beste forumleden. Ik ben nieuw hier en ik had de volgende vraag (en) Ik heb 2 stuks 20 Atm Pontiac horloges. 1 met een grote letter P en de andere met de huidige letter P. De horloges lopen perfect alleen de bezels zijn bij beide niet te draaien. Weet iemand een goede horlogemaker in de buurt van West Brabant ?

Kijk hier even.

Nog een informatie:
Diezelfde kasten zijn door een groot aantal andere horlogefabrieken gebruikt, dus het hoeft niet specifiek een horlogemaker met Pontiac-ervaring te zijn.
Het zijn hoogstwaarschijnlijk zgn Super-compressor kasten. Een goede horlogemaker hoort te weten wat dat is. En zorg ervoor dat hij de Pontiac kronen niet vervangt onder het mom dat anders de waterdichtheid niet gegarandeerd kan worden. Bij zo’n oud horloge is waterdichtheid niet echt te garanderen.
Ik vind zelfs dat de originele kroon belangrijker is.
Het zal trouwens geen eenvoudige klus zijn, de onderdelen zijn niet meer te krijgen en zelf de passende tandwielen maken kan ook niet iedereen, maar wie weet.

Heb je ook foto’s van de twee exemplaren?

1 like

Maurits Alvast bedankt voor jouw reactie Ik heb er wel foto’s van maar ik weet niet hoe die er bij te plaatsen.

1 like

Als je een bericht schrijft verschijnt bovenin dit icoontje

grafik

Klik en dan mbh van de explorer de gewenste bestanden een na de ander importeren.
Je kunt ook de explorer openen, klein maken en de bestanden in het veld waar je je bericht schrijft “slepen”
Wel geduld hebben en wachten tot de teller 100% bereikt heeft en daarna verdwenen is. Anders verdwijnen de afbeeldingen weer.
Succes

En nog mijn mening mbt zo een reparatie.
Als je van plan bent om de horloges binnen korte termijn te verkopen, zou ik het niet doen.
Meestal wegen de kosten niet op tegen het verschil in opbrengst.
En ik als verzamelaar heb liever een defect dat ik op mijn manier kan laten verhelpen dan een horloge dat op een andere manier dan mij lief is “gerestaureerd” is.

3 likes

Dat is waarschijnlijk een 85001, mooi

2 likes

Maurits Dit zijn een paar foto’s Ik weet ook niet wat ik er mee ga doen. Ik weet niet wat de kosten zijn van reparatie.

De tweede zal achterop (vaak slecht leesbaar) het nummer 8519* hebben (de * staat voor het laatste cijfer dat ik niet weet)
Klopt het nummer van de ander?

Maurits Er staat op de achterkant geen nummer tenminste ik zie het niet.

Hoi Jos,

Ik heb je een berichtje gestuurd in MP, maar leuk om je hier ook te treffen. Er zijn een heleboel Pontiac liefhebbers en Lassale en Maurits zijn echte kenners.

Serge2 OK bedankt voor de reactie hier. Ik begrijp dat deze er veel meer verstand van hebben. Ik vind het interessant om meer te weten te komen over horloges in het algemeen. Maar het ging er mij om waar kan ik iets wat oud is het beste na laten kijken. De meeste juweliers kunnen het niet

Hoi Jos,

Jouw mooie bijzondere Pontiacs verdienen de aandacht die ze verdienen. Ik heb hele goede ervaringen met vouwfietser, maar meestal is tijd een dingetje… te weinig tijd en teveel projecten… ook Lassale is kundig. Stel je vraag hier op het forum en er reageert zeker wel iemand.

Succes…
Serge