Pontiac

weet iemand iets meer van dit horloge af?
Is een handopwinder,en op de wijzerplaat staat international met 3 steretjes

Ik heb zelf ook een Pontiac je hebt ze ook met 2 sterretjes ik heb ze zelfs gezien met 4 sterren.
De sterren geven de gradatie van het uurwerk aan , hoe meer hoe beter.

Weet niemand verder iets van dit horloge af,en of het de moeite waard is dat ik hem schoon laat maken?

Hoi Mark,

Als je een emotionele band hebt met het horloge kun je hem een beurt laten geven. Voor de financiële waarde hoef je het niet te doen. Qua uurwerk weet ik, dat Pontiac destijds (Firma Kinsbergen) alleen maar eerste klas uurwerken gebruikte (Eta, Landeron, Valjoux, etc). Vaak bestonden meerdere gradaties in kwaliteit van eenzelfde uurwerk.

Als je een nieuwe wijzerplaat zoekt, dan heb ik waarschijnlijk dezelfde in blauw liggen. Ik heb toevallig onlangs een lotje van 3 van deze Pontiac platen gekocht in new old stock, gewoon voor de ‘heb’. Ik kan echter niet zien of jouw plaat beschadigd is, of dat het in het glaasje zit. Overigens hebben vaak ook de new old stock wijzerplaten kleine sporen vanwege de leeftijd. Als je een wijzerplaat nodig hebt, laat het me maar weten. En gratis uiteraard :slight_smile:

Gr Ron

Hoi Ron,

weet niet of het vuil is of beschadigd.
Is wel een leuke uitdageing om het zelf eens open te halen en proberen er nog iets van te maken.
Kun je me vertellen hoe ik het opwind pinnetje los kan krijgen?
Hoor het graag,en alvast bedankt voor je aanbod!!

Hoi Mark,

Alle adviezen omtrent technische zaken laat ik graag over aan de deskundigen die hier ook aanwezig zijn op het forum :slight_smile:

Gr Ron

motoguzzi Schreef:

Hoi Ron,

weet niet of het vuil is of beschadigd.
Is wel een leuke uitdageing om het zelf eens open
te halen en proberen er nog iets van te maken.
Kun je me vertellen hoe ik het opwind pinnetje
los kan krijgen?
Hoor het graag,en alvast bedankt voor je aanbod!!

mark

Kijk hier even : http://www.bkwatch.nl/cursus/eenv_horl_rep.html#kroon
Succes !