Pontiac

Hallo ik ben nieuw op deze site en ik vroeg me af of iemand wat informatie heeft over Pontiac.
Op het uurwerk staat pontiac en op de binnenkant van de deksel staat 14k 0.585,
Er zit een orgineel garantie bewijs bij dat ook in mijn bezit is, het horloge is gekocht op 23-11-77.
Het horloge loopt verder prima en de aanschafprijs was fl,770.00.

Groeten Henkie

beste Henkie,

met de zek functie is er een hoop te vinden over Pontiac. Maar wat voor info zoek je precies?

Wat algemene informatie
De meeste informatie gaat over Wim v Est valt van de fiets maar zijn pontiac loopt nog

En wat bedoel je nou met “wat algemene informatie”, want dat maak je in je reactie nog altijd niet duidelijk.

Sorry dat het nog niet helemaal duidelijk is, ik hoop dat dit helpt.
Ik bedoel met algemene informatie, informatie over Pontiac zelf, over het bedrijf dus.
Ik heb zelf al heel wat afgespeurd op internet, maar kan er weinig over vinden.

Dag Henkie,

Pontiac was een populair merk in Belgie en Nederland (Pontiac Tic Tac nietwaar…) en er is inderdaad heeeeel weinig van te vinden op het net. :frowning: .
Het is echter geen “fabrikant”, eerder een satelliet-merk dat horloges aankocht bij zwitserse “wholesalers” en er “hun” naam liet op aanbrengen (zoals “Rodania” bvb…)

Pontiac horloges hebben dan ook een veelvoud aan werkjes en hun origine is bijna niet na te trekken.

Verder heerst er zoveel mogelijk “radio-stilte” over, waarschijnlijk omdat het geen echt “merkhorloge” maar eerder een “winkel”-horloge is.

Voor zover ik weet is dit de importeur en registratiehouder van het merk :

Tapernoux & Cie S.A.-N.V.

Adres Molièrelaan 142, 1050 Brussel
Telefoon +32 (0) 2 349 15 11 (vanuit Nl. de ‘0’ weglaten)
Fax 02 343 85 47

Je kan daar misschien meer info opvragen, alhoewel ik betwijfel of ze zullen reageren, maar je weet maar nooit…

Veel success !!

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Morse

Bedankt voor deze informatie Het horloge is van mijn vader geweest vandaar mijn interesse in het merk pontiac
Zit een paar weken op deze site komt leuke informatie voorbij
Draag zelf een Breitling Colt en heb besteld een IWC portofino bij Ibink