Hello boys (and girls), ik vroeg me af of hier wat (vintage) Pontiac kenners zijn die ik even zou mogen contacteren met wat vraagjes
Er is hier op het forum veel belangstelling voor Pontiac horloges. Ik heb een stuk of tien vintage Pontiacs, ben amateur horlogemaker en heb veel ervaring met dit merk.
Stel je vraag in het openbaar in dit topic bij voorkeur met goede foto’s.
Dan krijg je vast een goed antwoord.
@lassale is onze Pontiac collector
Ik zou zeggen stel je vragen gerust in dit topic, is genoeg vintage kennis aanwezig op dit forum.
Zeg maar wat je wilt weten. Gewoon hier in t forum, dan kan iedereen meeleren
Gewoon vragen idd. Misschien kan je vraag ook door een niet Pontiackenner beantwoord worden. Zeker als het over een bepaalde uitvoering of een geschiedenisvraag gaat, kan je prima bij @jazzbassman terecht. Voordeel van het vragen in het openbaar is dat iedereen zijn voordeel er mee kan doen en later terug te vinden is door anderen.
Een beetje zoeken in oude topics op dit forum kan je vragen misschien ook wel beantwoorden.
Hey! Door tijdsgebrek hiernet de post niet kunnen doen maar het ging dus om een Pontiac die via Catawiki te koop was.
Tot 100 euro heb ik zitten meebieden maar door de slijtage ben ik toen gestopt (uiteindelijk is het horloge tot 130 euro gegaan + veilingskosten + verzendkosten, wat me toch wat teveel van het goede was).
Heb reeds een Pontiac Hydraulica liggen waar ik echt wel tevreden van ben en ik vind dat ze toch ook wel zeer mooie horloges op de markt brachten dus was ik even op zoek naar wat achtergrondinformatie van het horloge.
Er zijn heeeel veel verschillende soorten Pontiacs met even zoveel verschillende wijzerplaten. Dat vind ik nu net de charme van het merk. Volgens mij is deze origineel, alleen ben ik niet zeker van de wijzers. Het is geen vreemde uitvoering, want andere type Pontiacs hebben ook wel bijzondere wijzerplaten met allerlei streepjes en lijntjes. Ik moet eerlijk zeggen dat het niet de mooiste “gele trui” is die ik heb gezien. €130 euro ex voor dit horloge met behoorlijke slijtage (wel geserviced volgens Catawiki) is aardig aan de prijs.
Edit: Foute post. Moest pb zijn.
Ik geloof niet dat ik ooit zo’n “rekenschrift” wijzerplaat heb gezien, heel apart…
Hoi, deze was van mij en is door forumlid geserviced en hij heeft ook de wijzers onder handen genomen maar deze zijn wel origineel volgens mij. Ik heb meerdere Maillots gehad en ook nog liggen maar de wijzerplaat met rasters kom je toch niet veel tegen.
Ik was zeker tevreden met de opbrengst al gaat daar natuurlijk nog 15% vanaf + servicekosten.
De wijzer zien er heel netjes uit voor de leeftijd van het horloge, vandaar dat ik twijfelde. Catawiki is vooral interessant voor de verkoop