Popma en Popma te Heerenveen

(tu)(tu)Ik heb een bijzonder goede ervaring opgedaan met Popma en Popma uit Heerenveen.
Vorig jaar kochtb ik een volgens mij nieuw horloge via het internet. het horloge had een niet ingevuld garantiekaartje, maar wel met een sticker van genoemde horlogemaker.
Waarschijnlijk had het horloge te lang op de "plank"gelegen, want het liep miserabel. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben naar gemoemde horlogemaker afgereisd.
Na 3 weken kon ik het horloge (Maurice lacroix, masterpiece, chrono, flyback, jaarkalender, dus behoorlijk gecompliceerd)b ophalen.
Popma rekende er niets voor. En het horloge loopt perfect. Dit is pas ouderwetse service en een fries waarmaken van je woord.
vr. gr. Jan

1 like

(tu)(tu)bij mijn vorig topic betreffende Popma en Popma te Heerenveen

Vroeger had Popma sr. een juwelierszaak in Dokkum (Laurens Bits) Echt prima vakmensen met liefde voor het vak. Goed om dit te lezen.

Oke, leuk om te lezen!

Als je mijn naam ziet, sja…het klopt, ik ben familie van deze juwelier.
Ze hebben vroeger inderdaad in Dokkum gezeten

Afgelopen week eens bij Popma & Popma binnen gelopen om een kleine opdracht uit te laten voeren. Na aanmelden van @TicToc was ik overtuigd dat Popma geen dozen schuivend juwelier is, maar vooral liefhebbers met een atelier voor onderhoud en dergelijke.

In Heerenveen heb ik Robin en zijn vader ontmoet, zij zijn allebei, ik citeer, ‘vak idioten’. De opdracht is naar wens uitgevoerd tegen een reëel tarief. Als ik in de toekomst een servicebeurt moet laten uitvoeren, is de kans groot dat ik naar Popma & Popma rijdt.

2 likes

Dank Siedo! Was een leuk gesprek.
Jouw EXII is inderdaad gisteren opgehaald, ik was niet aanwezig, sorry(edit)
Mvrgr
Robin

1 like

Hoi Popma,

Ik ben dus één van die twee Popma’s:slight_smile:
Welke Popma ben jij?

Mvrgr
Robin

Welke Popma ik ben?
De Popma met een Tag Heuer, jouw oud overbuurman… Taco :slight_smile:

Onlangs weer een klusje laten doen door de firma Popma & Popma, naar volle tevredenheid. Er werkt een dame die voorheen in dienst is geweest bij Van der Klauw, dus ik had het volste vertrouwen in deze zaak.

Wat mij betreft een aanrader, veel meer te bieden dan een ‘reguliere’ juwelier.

Aantal weken geleden mijn '78 Seiko 6309-7040 hier gebracht voor een beurtje en installatie van wat NOS onderdelen die ik had opgeduikeld. Naast een fijn gesprek met Robin en zijn vader - aanstekelijk enthousiaste horlogeliefhebbers - bijzonder tevreden over het werk wat gedaan is aan de Seiko. Aanbevolen en kom zeker terug voor toekomstig onderhoud.

1 like