Hallo allemaal,
Laatst kocht ik dit afgebeeld horloge met het idee dat het een gewone valjoux 7750 zou bevatten. Toch bij nader inzien zag ik dat het werk volledig getekend was door IWC. Het zou cal.790 zijn. Uiteraard een 7750 maar toch wel eentje van de bovenste plank. Blijkbaar zou dit werk ook in de IWC Pilot’s watch zitten (Flyuhren). Toch wel een meevaller! Loopt op 0 sec./24h, beter zal niet lukken!!
Dat zijn de leukere verrassingen, veel plezier ermee! Is deze nog luchtgekoeld?
Nice, staat je goed.
Nice! Hoe is de band? Zit er rek op?
neenee, watergekoeld met Turbo!
de band valt goed mee, ik moet ook heel wat schakels weghalen omdat mijn pols echt zo dun is…
Nu je het zegt, hij lijkt wat los te zitten
ja dit is inmiddels aangepast bij een erkende horlogezaak in Hasselt. Hij vond het horloge al meteen leuk. Hierop ben ik dus verder gegaan en tot deze ontdekking gekomen.
Mooie IWC en degelijk gemaakt. Uurwerk is echter geen 790 maar een 7922.
Uurwerk 790 is in de referentie 3701 gemonteerd en uw horloge is een 3700-04. Wees enigszins blij dat er geen 790 inzit want dit uurwerk mag alleen nog maar in Schaffhausen gerepareerd worden!
Weer iets geleerd! Mooi forum!! maar mogen en doen is ook wel een groot verschil. Als ik een 790 laat onderhouden bij mijn horlogemaker, dat weet ook niemand anders!
Het uurwerk is vaak niet de moeilijkheid maar wel pakkingen, kronen en drukkers.
Mooi hoor
Mooie classic en IWC paste redelijk veel aan bij de standaard uurwerken…
Blijft een horloge wat zijn tijd vooruit was. Komt ook nu nog steeds niet gedateerd over. 0.0 in 24 uur; klopt ik heb een Portugieser, cal 79350 (Valjoux 7750) die ook op 0.0 / 24H zit. @Horloge24, ook nooit problemen met pushers en kroon gehad.