Porsche Design Only

On its way :sunglasses:

Porsche Flat Six 6340

3 likes

Helder! Bedankt.
En wat maakt het dat bij sommige nog het IWC logo op een andere plek op de dial zit? Leeftijd?

Ik wacht vandaag op een nieuwe PD van Chrono24… Ik denk dat ik het enige forumlid zal zijn met mijn combinatie van PDs

2 likes

Mijn zoon heeft de 3743, dat is de versie met de nieuwste band (Geo3). Dan heb je ook weer een andere wijzerplaat, ik denk dat er 4 varianten zijn in totaal van de wijzerplaat, bij mijn 3700 zijn het er nog meer.

Vroege versie hebben ook nog het woord Titan op de tweede schakel na de kast. Vanaf de jaren 90 is dat ook verdwenen.

Belangrijk om te checken of er voldoende schakels zijn als je er eentje gaat kopen want die zijn vaak lastig erbij te vinden (ook afhankelijk van de Geo versie want ze zijn niet uitwisselbaar).

Daarnaast heeft de Mechaquartz nog wel eens problemen en dat is ook een dure grap als daar iets mis mee is.

Dit artikel gaat over de 3700 maar geeft wel een goed beeld van alle verschillen die er bestaan.
https://forum.iwc.com/t/a-very-un-official-history-of-the-iwc-porsche-design-titan-chronograph/30473/

1 like

Volgens mij hangt de dial af van ‘bouwjaar’ en doelmarkt, in sommige landen was IWC een grotere naam dan PD. Maar zo ver heb ik me er niet in verdiept.

1 like

2 likes

Bedankt weer!

Bedankt!

Sinds kort in de collectie samen met z’n broertje met zwarte wijzerplaat

Mijn eerste titanium horloge en moet zeggen dat bevalt goed

2 likes

Ik heb een andere variant, ben erg enthousiast, deze mee gehad op vakantie! Het zijn grote monsters maar dragen verbazingwekkend goed!

The duo is complete

2 likes

Mooi duo hoor, gefeliciteerd met de NA. Toevallig ook nog complete sets? Zijn deze eigenlijk nog door FA Porsche ontworpen?

1 like

Mijn 6501.10 (de duiker) is een full set (dos, outer dos, warranty, manuals) dat ik van de original owner heb gekocht. De 6500.10 heeft geen extras maar het was een geweldige prijs.

I think these were in fact designed by FA Porsche, as there is a limited edition black chrono of the same design that comes with FA’s signature engraved on the caseback. But I am not sure, I just think it is an incredible case design.

1 like

Staat op m’n wensenlijstje

Erg mooi hoor !!

1 like