I’ve recently bought this old Porsche Design watch and couldn’t find anything on it on the Internet. For one, it doesn’t have the “IWC” logo with it, it also doesn’t have the signed fish crown, and for another, it says “SWISS ETA” at 6:00. Opening the caseback (stainless rather than, what I would expect as aluminum?) it has an ISA 317 movement:thinking:. Is it correct to assume that all early Porsche Design watches should have IWC on the dial or is this what I think it is: An early Porsche Design fake (hence the reason I cannot find anything on it?). TIA.
Er was geen goed antwoord, dus vermoedelijk fake, hoewel het geen directe kopie van de 7050S is.
Overigens had het exemplaar dat ik op een Japanse site aantrof andere wijzers en er staat geen SWISS ETA op de wijzerplaat.
Sportswatch SL, terwijl SL bij IWC zogenaamd voor Steel Line stond, maar goed, je kan er ook Super Light/Super Leggera van maken, en dat sluit dan weer aan op Ultra Sport/Ultra Sportivo.
het is goed voor ons PD liefhebbers - ze zijn een grote waarde voor een kleine prijs. een Swiss titanium integrated bracelet sports watch met een ETA movement en top-tier construction voor minder daan een average modern seiko SPB diver.
Ik koop misschien ook de 6500.10 chronograph - same design, maar met een Valjoux 7750 en combo 12-hour + tachymetre scale.
En toen waren het er vier. Denk dat ik nu wel klaar ben met de Porsche Design horloges. Of toch nog misschien het kompas nog een keer omruilen met een oorspronkelijke IWC versie…
Ik heb inmiddels ergens gelezen dat de IWC PD horloges die via Porsche (winkels) zelf verkocht werden in het begin geen IWC op de wijzerplaat hadden staan zoals ook in deze advertenties. Was ook zo bij de Ocean 2000 maar wel voor een hele korte tijd.
Volgens mij hebben de opvolgende referenties met de band versies te maken. De zogenaamde bandgeometrie, vaak afgekort als Geo1/2/3. De 3732 die ik online vind hebben Geo2 banden.