Porsche Design P6750(?)

Hallo,

Ik zal beginnen met dat ik geen enkel verstand heb van horloges in het algemeen.

Ik heb in de meivakantie een horloge gekregen van een kennis in het buitenland. Hij gaf aan dat hij deze horloge had gekregen, het zou volgens hem een originele horloge zijn maar hij zou defect zijn. Zo zou de horloge open zijn geweest en zou de horloge een schroef missen. De seconden, minuut en uurwijzers bewegen niet maar ik heb wel opgemerkt dat de wijzers soms anders staan, dus ze bewegen wel…

Ik vroeg waarom hij de horloge niet heeft laten repareren waarop hij zei dat hij bang was dat ze “onderdelen uit de horloge zouden halen”, hij woont in een arm land.

Hij gaf ook aan dat de horloge van titanium(?) is gemaakt. De horloge is redelijk zwaar. Ook heb ik opgemerkt dat er witte vlekjes in de binnenkant van de horloge zit (te zien in de foto’s).

Mijn vraag is:

Hoe of waar kan ik verifieren of dit een originele horloge is en wat de waarde er van is.

Geen idee hoe een porsche design worldtimer eruit hoort te zien… maar het interne caliber is waarschijnlijk een automaat dus door het “ swingen “ van de pols en dragen van het horloge kan het wat power krijgen.

Op eigen risico natuurlijk mocht er intern iets defect zijn.

Afgaande op wat ik op google tegenkom, fake.
Wijzerplaat, pushers, caseback allemaal net (ff) anders.

Afgaande op de opmaak van de wijzerplaat, kan het enkel namaak zijn.

1 like

Titanium is juist heel licht ipv zwaar.

Verder is het een nephorloge.

3 likes

Ik kan het niet nalaten even de taalnazi te spelen :wink:

‘horloge’ is onzijdig, dus het is ‘dit horloge’, ‘een origineel horloge’ en ‘het horloge’. Je deed het in ieder geval wel consequent fout.

6 likes

Aan de wijzerplaat te zien lijkt het zo fake als wat