Porsche horloge

Lees hier bijzonder weinig over dit horloge merk. Weet dat Porsche staat voor de ontwerper, en niet voor het auto merk. Wie weet er meer?
Dan kan ik er op het H.F diner wat zinnigs over vertellen :sunglasses:

1 like

Ik weet er niet veel van, maar IWC en Eterna hebben in het verleden horloges gemaakt voor Porsche.
Dit is de mijne, een Eterna exemplaar:

1 like

Hé, die heb ik ook!

Het merk is echter Porsche Design. Je weet wel, dezelfde als die van de broodroosters en waterkokers. Porsche Design is een op zichzelf staand merk en staat los van Porsche.
Veel meer kan ik er ook niet over vertellen. Ik vind het gewoon een verschrikkelijk mooi horloge. Daarom moest ik hem hebben toen ik hem op een veiling tegen kwam.
Matthew Fox had de chronograaf kwarts versie om in de serie “Lost”.

image

3 likes

Mario Andretti had en heeft een Porsche Design horloge.

Het is een keer van zijn pols gestolen toen hij na een paar borreltjes
bij een swimming pool in slaap was gevallen.
Na een tijdje dook het horloge op miraculeuze wijze weer op en hij heeft
het tot op de dag van vandaag in bezit.

Het horloge heeft heel wat kilometers mee gereden in verschillende race klassen
zoals IndyCar en Formule 1.

5 likes

Porsche Design duiker (titanium) door Eterna.

3 likes

Porsche blijkt zelfs een In-House movement te hebben, wist ik niet.

1 like

Die Orfina Porsche design :+1:
Wel eens een omgehad, die zijn echt supercool.

2 likes

Geen idee wat voor uurwerk erin zit.
Heb jij een clou?

Lemania 5100

2 likes

:point_up:

Cool!
Dat is toch wel een legendarisch uurwerk :+1:

1 like

Mooie klok


Wel 8k…

4 likes

Een prachtstuk!

Ik vind zowel de oudere als nieuwere Porsche Design modellen zoals de hierboven geposte Orfina als ook de nieuwere Monobloc erg gaaf.

Ze worden terecht en ergens ook onterecht te vaak overgeslagen door serieuze en minder serieuze horloge liefhebbers.

Het moderne strakke enigszins industriële design moet maar net je smaak zijn. En de retailprijzen helpen niet echt mee.

Regelmatig zie je ze na een paar jaar opduiken op websites zoals bijvoorbeeld Jomashop tegen 40 a 50% korting.

Tegen zulke kortingen worden ze ineens een stuk interessanter naar mijn mening.

En een plaatje van t net. Bijzonder moderne verschijning deze PD duiker.
image

Groeten,

Noel.

3 likes

Cool horloge en ik ben dol op zijn beroemde quote!

If everything seems under control you’re not going fast enough:sunglasses:

2 likes

8k, daar kon je vroeger een 2ehands 911 voor kopen :sunglasses:

3 likes

Porsche was eigenaar geworden van Eterna, Eterna werd weer doorverkocht (aan Chinezen) en dan laat Porsche Design zijn horloges elders maken dan bij Eterna.

Ik weet niet wie de horloges nu inelkaar steekt.

https://www-ablogtowatch-com.cdn.ampproject.org/v/s/www.ablogtowatch.com/porsche-design-group-ends-watch-production-relationship-eterna/amp/?amp_js_v=a2&amp_gsa=1&usqp=mq331AQCCAE%3D#referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=Van%20%1%24s&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.ablogtowatch.com%2Fporsche-design-group-ends-watch-production-relationship-eterna%2F

IWC werkte van 1978 tot 1995 met Porsche samen. Van dichtbij heb ik lang geleden de fraai ontworpen IWC Porsche design met kompas meegemaakt. Meer uitvoeringen werden er van gemaakt, uitgerust met een (van oorsprong aluminium) case die uit twee delen bestond en het deel met de wijzerplaat liet wegklappen van het kompas.
Vanwege een vrij snel opduikende klacht kreeg een bekende van mij destijds wat ‘goedmakers’ - 'n nogal bombastisch presentatieplateau met standaards voor IWC Porsche (die heb ik overigens al een tijdje in het verkoop topic staan)

Dit is dus een Porsche horloge en niet te vergelijken met een Porsche Design horloge.

1 like