Porsche te leen

normaal gesproken heb ik niet zo op horloge merken die zich aan automerken binden…oa oris williams etc etc…

dat vooroordeel had ik ook bij porsche design , totdat ik er 1 in mijn handen kreeg …
ik was super verbaasd over de klok, de afwerking van de kast , uurwerk , poussoirs , bandaanzet…alles werkt en past perfect.

de juwelier waar mijn vrouw werkt verkoopt ze sinds kort, en ik mocht er 1 een aantal dagen dragen…
helaas is de band iets te groot…en ik vind dat ik niet kan maken om even de band in te korten , dus het wordt alleen kijken…

bij deze wat info van de porsche design site …
http://www.porsche-design.com/live/P6340_Automatic_Chronograph.PorscheDesign?variantImage=P3640_Edelstahl_Rot_Kautschuk
[color=red]Automatic Chronograph

Die Flat Six Serie verbindet ihren Namen mit den Sechs-Zylinder-

Boxermotoren, die den Weltruf des Namens Porsche maßgeblich mitbegründeten. Der Automatic Chronograph wird zuverlässig vom Präzisionswerk ETA Valjoux 7750 mit automatischem Aufzug angetrieben. Er verfügt über ein Porsche Design Rotorsystem sowie eine 46-Stunden-Gangreserve. Die ergonomisch geformten Drücker für die Chronographenfunktion sind in das Gehäuse integriert. Das Gehäuse selbst: mattiertes, poliertes Edelstahl mit kratzfestem, entspiegeltem Saphirglas.

Höhe: 15 mm
Gehäuse: 44,5-Millimeter Durchmesser.
Wasserdichtigkeit: Bis 120 m
[/color]

de maat vind ik normaal wat groot maar bij deze klok vallen de poussoirs binnen de opgegeven maat, en dat maakt toch een verschil.

de hoogglans wijzerplaat ziet er erg mooi uit…

de poussoirs vallen geheel binnen de rand van de kast

ik ben wel erg benieuwd hoe de band bevestigd zit

ik was erg aangenaam verrast bij het zien van het uurwerk


zelfs in het donker …

Mijn Beste,

Alhoewel dit horloge niet geheel beoogd aan mijn smaak zijn er toch enkele details voor mij waar te nemen welke dit horloge verfraaien, te weten de rotor welke de velg van een Porsche karakteriseren en het relief van de kast aan de zijkand.

Orologio Signaturis Temporis

porsche design heeft alleen niks met het automerk te maken. Porsche Design is een ontwerpstudio.

In dit geval zijn de genoemde details wel op het automerk Porsche geinspireerd
(tu) Pracht klok en staat erg goed op de pols!

Prachtig horloge, alleen jammer dat de bandaanzet niet universeel is

een nieuw model…

http://www.horomundi.com/forum/showthread.php?t=891

Vind de auto toch mooier!

Kijk, hier kan ik het best warm van krijgen, vind het rode model een iets te hoog Festina-gehalte hebben, niet dat er iets mis is met Festina, maar van zo’n ontwerpstudio verwacht je iets meer in het oog springends, en dat is dit nieuwe model zeker.

Ruud