De panda is tov begin dit jaar zelfs aardig gezakt. Toen was er echt een 6138 panda gekte, die is nu over.
En nu voor dik 1000 gaan.
Dat is wel zo. Je moet goed je huiswerk doen. De 6139 Pogues zijn ook wel een van de duurdere 6139 modellen.
Niet dat ik weet. Er zijn wel online veel goede artikelen te vinden.
Tja, als, dan…
Met het quartz spul was ik nét op tijd. (ouwe Seiko’s, Omega electroquartz)
Gaan de Seiko chrono’s niet gewoon mee in de hype van vintage chrono’s in het algemeen?
Dit is zeker een mooi horloge!! En waarschijnlijk nog betaalbaar
Die lopen ook aardig in de papieren. Volgens mij ook wel 500+ euro voor een mooi exemplaar. Wat @Guapo zegt, alle vintage sport horloges stijgen, niet alleen de Seiko’s
Ditis wel een mooie zie ze eerste keer
Wat type model is deze
Vanwaar ineens die vintage sport/chrono mania???
67-9313
20.000+ euro
Is al jaren aan de gang. Het begon met sport Rolexen als ik me niet vergis. Eerst de Submariners, daarna volgden de GMT’s. Toen daar de rek wat uit begon te gaan zag je de belangstelling voor vintage Tudor plotseling toenemen. Tegelijkertijd gingen Heuers flink stijgen en oa Universal Genève, en dan met name de sport chronografen die gelinkt werden aan de autoracerij. Ook de oudere Speedmaster referenties zijn binnen een paar jaar zodanig gestegen dat verschillende varianten vrijwel niet meer te betalen zijn. Daarna gingen verzamelaars op zoek naar nog betaalbare alternatieven zoals Enicar. Als eerste de handopgewonden chronografen met cal.vj72. Ook van andere, kleinere merken stegen chrono’s met dit uurwerk explosief. In dat kielzog kwamen de sportmodellen zoals de Sherpa Jet, Super Jet, Super Dive en Ultra Dive. Over de hele linie en langere termijn zijn het de sportmodellen die harder gaan als de dress watches. De markt is telkens op zoek naar nog onontdekte schatten.
Blijf het toch interssant vinden. Wie bepalen nu wat er hot is en not. Zijn dat dan een select groepje fanaten? Of wat.
Allejezus wat een bjoetie!!! €20.000:scream: welk model is dit dan??
Toch niet moeilijk om te zien wat veel mensen aantrekt in dit type klok. Prachtig evenwichtig design, leuke draagbare maat, en dat alles met een ziel, een patina sausje dat ons terugbrengt in gedachte naar de mooiste jaren van de mensheid voor wat betreft design en technologische vooruitgang. Mijn hart gaat er ook sneller door kloppen…
Ben ook zeker een sport/chrono fan. Helemaal als er wat patina op te zien is!
Dat weet ik niet precies maar bijvoorbeeld blogs als Hondinkee spelen hier zeker een grote rol in. Zij bespreken regelmatig onder de noemer ‘Bring a loupe’ relatief onbekende vintage horloges. Na publicatie zie je direct het effect ervan op bijvoorbeeld eBay. Prijzen schieten direct de lucht in.
Ik heb zelf op de Rikketik ooit een Enicar Sherpa Graph zien liggen voor een prijs die ik toen veel te duur vond, maar welke binnen een jaar meer dan verdubbeld was als je het internationale aanbod bekeek. En het einde is nog lang niet in zicht. Door de gestegen belangstelling voor vintage in Azië blijft de bubbel nog wel even doorgaan. Als je al een mooie collectie hebt dan is het wel leuk, maar als je nog moet beginnen dan valt het niet meer mee om nog iets leuks op de kop te tikken. Ik heb het ook nog niet over vintage Breitling gehad, dat weet @ReneJK alles van.