Portfolio app voor horloges

WatchBox heeft helaas hetzelfde probleem als Chrono :confused:

Denk dat het toch maar ouderwets pen en papier wordt…

  • In een opwelling(*)
  • Zij hebben hem ook(*)
  • Het geld brandde in mijn zakken(*)
  • Ik liet me meevoeren door de hype(*)
  • Er staat een kroontje op(*)
  • .
  • .

(*)Doorhalen wat niet van toepassing is

5 likes

Hmmm. Misschien een Raspberry Pi kopen, MySQL er op, een database-modelletje maken en dan een web-frontend er voor knallen?

Hier een volledige build-beschrijving van iemand die de hoeveelheid soepblikken in z’n kelder wil beheren, maar het idee is hetzelfde. :slight_smile:

Als fotograaf gebruik ik voor mijn fotografisch materiaal MyGearVault van Jared Polin.
Deze is bedoeld voor fotografie en heeft een uigebreide database maar ik kwam er achter dat er een manuele input mogelijk is.
Je kan een foto van het uurwerk toevoegen, een foto van je factuur of betaalbewijs, het serienummer en/of een foto ervan, het serienummer, een nickname en eventuele notities.
Werkt best wel handig. Ook voor verzekeringsdoeleinden nuttig om alles bij te houden.

In watchbox kan je met de knopjes onderaan zelf toevoegen. Ook merk, alles.

1 like

Ik kan je de app watchee aanbevelen. Je kunt er een hoop in kwijt. Er zit echter geen automatische waardecheck in. Alle info die hij weergeeft heb je er eerst zelf ingestopt. Maar goed om je collectie bij te houden.

Tip. Als je de app gaat gebruiken, stel dan in dat de afbeeldingen worden gecomprimeerd.

2 likes

@Lugs heeft ook zo een lady. Zeker niet op der achterhoofd gevallen.Het interresseert ze gewoon geen zak.

1 like

In Chrono kan je ook horloges toevoegen buiten de database om. Je hebt alleen dan geen actuele verkoop/waarde informatie, maar hebt wel alles mooi op 1 plek.

Als mijn zak haar maar wel interesseert.

Btw. Ik vind ook dat @Nico een leuke vrouw heeft trouwens. Vooral haar kledingkeuze :wink:

2 likes

Men zegt dat ze een uitstekende smaak in broeken heeft. En nu weer on topic aub!

1 like

Hoe dan? Ik kan dat even niet vinden.

Gewoon gaan typen en dan de optie ‘Model op maat’ selecteren. Kan zijn dat het in de app niet werkt en op de site wel (dat verschilt soms gek genoeg).

3 likes

Thanx. :+1::beers:

Jij hebt er een tweede hobby bij.

2 likes

Ik weet niet of je nog zoekt?

Zelf ben ik iig getriggerd door jouw vraag om zoiets voor mezelf te zoeken. Op de computer heb ik alles in Excel staan (ja, ik weet ‘t, “ouwe l#l”), maar een app erbij op de telefoon is mss voor mij ook leuk.

Voor Android heb ik er een aantal geprobeerd en vond Memento redelijk handig. Heeft ook import- en exportmogelijkheden in csv-formaat. Dus van- en naar Excel is mogelijk.

Er is geen automatische koppeling met Chrono24 of een waarde-app. Wellicht dat zoiets mogelijk is met dynamische velden, maar zó ver reikt mijn kennis met databases niet.

Ook handig is de optie om foto’s toe te voegen.

1 like

Wat ik bij Chrono24 heel irritant vind is dat je het bouwjaar (hoe logisch!) niet kwijt kan. Grrr…