Portfolio app voor horloges

Hey daar, een vraagje

Ik ben opzoek naar een portfolio app waar ik mijn horloges kan opslaan.
Momenteel gebruik ik de Chrono24 app, echter een aantal van mijn horloges kan ik niet toevoegen aan de lijst omdat ze niet in de database van Chrono staan.
Kennen jullie een goed alternatief?
Ik hoor het graag.

Groetjes,

Danil

2 likes

Excel, gebruiken al die hoogbejaarde liefhebbers hier

5 likes

Hey daar terug.

Is het voor het geval dat je vergeet wat je hebt?

2 likes

Hahaha, nee zoveel horloges heb ik helaas niet.
Ik wil graag zoals bij Chrono mogelijk is achtergrond informatie kunnen verwerken zoals de specificaties, aankoopdatum, aanschafwaarde en de huidige marktprijs van de horloges inzien.
Dus eigenlijk een overzichtelijke inventaris maken.

Ik gebruik gewoon een horlogekistje, dat werkt ook goed.

10 likes

Probeer eens old skool pen en papier?!

5 likes

Guilty
 Excel dus

3 likes

Helaas defacto standaard overal


Misschien wel een idee om hier een app voor te bouwen.

1 like

Yep, hier ook

2 likes

Ben er wel eens als hobby projectje aan begonnen om een dergelijke website te bouwen, maar goed zoals zo vaak, halverwege begon ik aan een nieuw projectje :grin:

2 likes

Watchbox heeft een app waarin je je collectie kan bijhouden. Deze zijn dan niet voor anderen te zien, en in de app achter je wachtwoord te zien.

Voor IOS:

Zelf houd ik inderdaad info die ik wil weten bij in een excel op Google drive, haha

2 likes

79 likes

hahahahha Jur. Zo is het precies. Maar voor haar is bv elke auto dan ook een apparaat met 4 wielen en een stuur. Die ziet het ook echt niet.

1 like

Overigens kent ze de waarde van mijn Speedy’s. Ze vind het maar bijzonder
’‘Daar kan ik bijkans van rond de wereld’’ zegt ze.

2 likes

Volgens mij heb jij een hele leuke en bijzondere vrouw!

4 likes

Als excel dinosaurus, hierbij een voorbeeld van een pagina uit mijn excel bestand.
Het dient als voorbeeld en niet om een discussie te starten of de hoogte van dit specifieke horloge niet 1 mm meer moet zijn.

6 likes

Goed werk! Of op z’n engels: EXCELlent job! Ik zeg printen, originele papieren/banden/schakels/dozen/tags toevoegen en op een mooi plekje opbergen op alfabetisch-lexicografische volgorde :slight_smile:

1 like

Pak ‘em beet 80% van mijn collectie kan er niet in.

Maar guttegut, waarom een app? Je “waarde” bijhouden?

‘Waarom aangeschaft?’ op de eerste regel vind ik enigszins confronterend. Mag je die vraag ook weglaten?

1 like

Ja natuurlijk, of je vult andere opties in, zoals daar zijn:

  • van wie gekregen
  • waarom gestolen
  • waar gevonden
  • van wie geĂ«rfd

etc

2 likes