Portret van een vintage horlogeverzamelaar

Goed voorbeeld doet volgen. Hierover later meer.
Onlangs werd ik benaderd door een bekende horlogemaker uit Noord-Holland, Kalle Slaap. Hier zijn stulpje.

Naast horlogemaker geeft Kalle zijn kennis van uurwerken ook graag door. Via een tweetal cursussen heb ik Kalle leren kennen als kundige bevlogen horlogemaker en gewoon een leuke vent.

Naast de cursussen is Kalle actief op platforms als YouTube en Switch om vaak live een horloge te servicen en zodoende kennis te delen.

En af en toe gaat hij daarbij wat dieper in op een bepaald merk. Eerder heeft hij dat gedaan met @Jenneke voor GRUEN en nu was de vraag of ik dat voor TIMEX wilde doen.

Jullie begrijpen het. Goed voorbeeld doet volgen dus na de leuke video over Gruen volgt er morgen een hopelijk net zo leuke video over Timex.

Was erg leuk om te doen en ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Moet zelf ook tot morgen wachten :sweat_smile:.

Dus, zondag maak ik mijn YouTube debut :sunglasses::v:
Hierbij de link. Vanaf 15.00 uur te bekijken.

The amazing TIMEX story!

48 likes

Wij gaan het zien :star_struck:

2 likes

Leuk! Ik volg daar nu een cursus en Kalle was erg enthousiast over de Timex verzameling.

Kon je alleen even niet plaatsen. Hij had het over arteepee en niet over Garfield :stuck_out_tongue_winking_eye: (sorry, zo zie ik je plaatje) van het horlogeforum.

5 likes

Leuk! Ik heb jaren geleden een cursus mechanische horlogetechniek bij hem gedaan.
Inmiddels is hij een vriend geworden. Ik heb laatst een Oris bij hem gebracht ter revisie. Het demonteren van dat horloge staat ook online op zn Youtube kanaal. Zo leuk om te zien.
Ik ga jouw aflevering ook bekijken!

4 likes

Garfield :joy:. @Jurk had zo zijn best gedaan een cricketspeler als avatar uit te beelden :sweat_smile:.

5 likes

:face_with_hand_over_mouth: sorry @Jurk , het zal de kleur oranje zijn. En iets met flashback naar mijn jeugd. :blush:

5 likes

Ik ben benieuwd ga hem zeker bekijken!

2 likes

Kalle sowieso een held voor het delen van zijn kennis en passie. Just saying… :slightly_smiling_face:

2 likes

Mijn beste,

Zal best interessant worden!!
“Vol verwachting klopt ons …”

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Interessant. Ga ik volgen :+1:t2:

1 like

Hahaha… geeft niet @Jenneke :sunglasses:
Gar ‘cricket’ field

5 likes

We zullen kijken!

2 likes

Super leuk! Ik ben benieuwd!

2 likes

Leuk! Ga ik checken! En klopt helemaal. Kalle is een bevlogen en bijzonder vriendelijke kerel!

2 likes

Ik ga zeker kijken! Dank alvast voor de aankondiging.

1 like

Leuk, ben benieuwd.

1 like

Leuk. Bedankt voor het verhaal. Ik ga kijken

1 like

Thanks voor het delen van de info.
Ga kijken

1 like

Interessant, zal het zeker bekijken :+1:

1 like

Leuk om te zien, ik heb destijds ook een cursus gedaan bij Kalle en heb daar een leuke groep horloge vrienden aan over gehouden. Mijn mooie custom made Rolex heb ik ook daar vorig jaar tijdens de opening van zijn nieuwe werkplaats mogen presenteren tijdens een live uitzending op youtube :wink:

https://www.youtube.com/live/FOggqlMCqB4?si=6e78dRZIXoOajpCr check op 54min.

8 likes