Portugieser? Van der Gang? B&B!

Gister viel mijn oog op een advertentie in de Chronos van B&B Zeittechnik, een prachtig horloge, beetje Portugieser, beetje Van der Gang of gewoon een B&B Nobile?

Een horloge met een edelstalen kast, zichtbodem (mineraal glas), 5 ATM waterdicht, automatisch Valjoux 7750 uurwerk, met handgemaakte/bewerkte lederen band (edelstalen band + € 45,-), 42,5 mm breed.

Hoe ziet dat er uit? Zo:

En wat kost dat? € 498,- (vierhonderdachtennegentig)! Wow…

Zeer prachtig horloge en dat voor die prijs !
Het hoeft niet altijd duur te zijn. Een bewijs dat het ook anders kan.
Is misschien nog te duur voor een ltd.

:smiley: :smiley: :smiley:

Maar de BuB is inderdaad de goedkoopste, en lijkt me zeker een hele goeie koop.

Je zou haast zeggen dat het dezelfde horloges zijn met een ander merk er op geplakt. Plakmerk? :smiley:

op de BuB website staat keurig aangegeven dat ze hun horloges door andere firma’s laat samenstellen; in dit geval denk ik door Zeno? (en blijkbaar is BuB niet de enigste die daar shopt)
Maar nogmaals: Helemaal niks mis mee, volgens mij: heel mooie klok voor heel erg goede prijs!

PS: 't valt me op dat er alleen bij de Zeno “Swiss made” onder op de plaat gedrukt staat, waarom zouden de anderen dat er niet op willen hebben? of zou dat niet mogen voor een Duitse opdrachtgever?

Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet willen, het is toch een kwaliteitsaanduiding. Vreemd.

Een klant van ons laat precies het zelfde horloge maken met zelfde uurwerk en kast alleen iets andere wijzerplaat naar custom design en wat groffere kroon.

totale oplage 100 stuks.

ziet er super uit!

Wat betaald hij daarvoor?

De regels voor het predicaat “Swiss Made” staan hier:

http://www.fhs.ch/en/swissm.php

Zie onder de sectie “Conditions for use”.

Ik kan niet beoordelen of B&B voldoet aan de eisen, maar denkelijk niet. Ik neem bijv. aan, dat de finale kwaliteitscontrole door B&B (Duits?) gebeurt en niet door een Zwitsers bedrijf. Dan mag het predicaat al niet meer gebruikt worden.

+/- 650,- euro

Ik geloof dat ik nog wel ergens foto’s heb van 2 exemplaren die we voor een andere kant hebben gedrukt met eigen logo.

Ga ik even achteraan.

Vraag dan ook de inkoopprijs? Misschien iets voor een limited in de toekomst.

de inkoops prijs zit rond de 450 euro.
ligt eraan wat er allemaal aan verranderd moet worden
opdrukken in de band naam/logo’s ingegraveerd in de sluiting
achterop de kast op de kroon etc
kleuren materiaal.
de doos

Voor deze klant gebruiken wij de dozen die van de klauw ook bij zijn horloges geeft.
dat soort dingen tellen wel aan maar dan heb je ook iets unieks

Wauw !!! of een Elysee ltd… heb ik altijd al gewild… :wink:

Vraag me nog af, waarom iemand een (Duitse) replica zou willen van een gerenommeerd Zwitsers merk. Nog niet zo lang geleden waren er in dit forum “Hoekse en Kabeljouwse twisten” over de ethische aanvaardbaarheid van “replicas” (of “namaak”, of “plakmerk”) etc.