Positie op de pols

Je zou denken dit weet ieder. Ja toch? Links om de pols daar draag je jou horloge. Waarom links eigenlijk?
Mijn daadwerkelijke vraag is wat anders. Ik met dat horloges altijd wat omhoog weg draaien op mijn pols. Dus richting pink zeg maar. Hij draagt dan niet mooi in hey midden. Waarom gebeurd dat? Zijn er tips en tricks die ik gemist heb om dat klokje in het midden te houden? Afstelling bandje/gesp? Of heb ik een raar polsje.

1 like

Draag je hem los of strak?

Toch wel strak

Foto’s zouden kunnen helpen?

Wat is je pols maat? Ik heb het zelf ook en merk dat als ik de band anders monteer dat veel scheelt. Dus de lange kant bij de 12, en de korte kant met gesp aan de 6.

Wel even wennen qua aandoen

Zelfde probleem hier, met enige regelmaat.

Bij een stalen band makkelijker te verhelpen door een schakel van de onderste kant van de band naar de bovenste kant van de band te verplaatsen. Heb ik zelf afgelopen week gedaan bij de jubilee bracelet van mijn SKX.

Bij leren banden zou je kunnen kijken naar een band met lengtes die beter passen bij je polsomtrek, zodat de sluiting mooi onder je pols zit?

foto’s zouden fijn zijn
lijkt me een kwestie van plaats van de gesp tov de klok.
zeker bij staal van belang, want daar hebben de meeste banden ook nog dat gescharnierde stuk dat je niet ziet als je m om hebt, maar die voldoende lengte aan de band moet geven om m af te doen. ff het juiste aantal schakels aan beide zijden goed afmeten. met experimenteren kun je t leren.
en bij leer en rubber: zorgen voor een goede lengte van de band
een horloge dat bovenop je pols zit wil nu eenmaal graag omlaag. ik doe mijn band net zo strak dat er wel een beetje speling in zit, maar dat de klok niet naar onderen kan. Dat is ook een kwestie van smaak. te los vind ik niets, maar te strak helemaal niet

Misschien is de klok te groot voor je of topzwaar, de dikte kan meespelen, enfin, zonder fotoos is het een beetje gissen

Dat hoort toch ook een beetje of niet ?

Anders ziet 't er toch niet uit als ie precies recht om de pols zit.

(un-populair opinion) ?

1 like

Ik herken het. Wel afhankelijk van welk horloge, maar de meeste schuiven een beetje richting pink. En dan schuif ik hem terug, maar even later issue toch weer een beetje terug naat boven.

Heb het met vrijwel alle horloges, rolex, omega, tag heuer, panerai. Alleen een grote gshock blijft netjes op zijn plaats.

S&C had eens een rolex sub schakel van de bovenste plek naar onderen verplaatst om dit een beetje te voorkomen, maar ik ergerde me eraan en heb de schakel teruggezet. Hij lag niet zo lekker comfortabel om de pols op die manier.

gaat om een leren band… origineel Breitling met “snel” sluiting gesp gevalletje… hoe noem je dat? Heb nu geen foto.s. ben zowaar aan het werk deze zaterdag… vakantie drukte… maar de bandjes verwisselen zodat de lange kant aan de andere zijde valt lijkt me al een goede te wagen poging.

Strikt persoonlijk:
Heb dit met twee horloges met leren band gehad. Ik heb nogal brede polsen en leren bandjes hebben bij mij de neiging te gaan knellen aan de zijkanten van de pols, terwijl aan de onderkant (bij de gesp dus) flink wat ruimte is. Het geheel verschuift dan naar het punt waarbij de spanning het kleinst is: richting pink. Bovendien zijn leren banden relatief licht, dus de zwaartekracht helpt ook mee met het verschuiven.
Bij mij opgelost door die bandjes te vervangen door zware kwaliteit RVS bracelets. Geen geschuif meer!

My 2c…

Grtz
Harold.

Herkenbaar, ook zonder foto’s :wink:

Bij een Seiko 5 op staal (nou ja, staal …) heb ik ongelijke hoeveelheid schakels aan ene en andere zijde geprobeerd. Maar dat zat net te strak. Ik draag horloge graag wat losser. Wat kleinere horloges schuiven dan idd naar boven, ri pink. Bij grotere horloges is er simpelweg geen ruimte en schuift het niet.

Ik zal eens proberen de lange zijde van een leren bandje op 12u ipv 6u te monteren. Ik ben benieuwd of dat helpt!

Ik ga de lange en korte kant verwisselen. Stalen band wil ik niet… heb idd ook heel behoorlijke onderarmen. Thanks heren, jullie zijn helden. :grin:

Mooie band :heart_eyes:

1 like