Ja zo wil je geholpen worden als je een probleem hebt natuurlijk! Maar dit is in deze prijsklasse best uitzonderlijk volgens mij.
Zegt het voort zou ik zeggen.
Fout.
Het H-50 uurwerk heeft deze beveiliging niet.
Oppassen dus met te ver opwinden.
Ahaa, kijk. Dat wist ik (ook) niet. Dank! Ik ga voortaan nog voorzichtiger opwinden.
Toevallig gisteren exact dezelfde binnengekregen (wat is ie leuk hè!).
Het viel me al op dat je niet verder kunt draaien als hij compleet opgewonden is.
Lees dit artikeltje eens;
Niets mis mee, maar ik denk dat ik de tip ga opvolgen om hem dagelijks 10-20 opwindslagen te geven.
Jazeker, prachtig klokkie
Das interessant, ik ga me hier ook aan houden. Voorzichtigheid troef bij dit uurwerk dus.
En wat een prachtig forum is dit toch Dank voor je input!
Met grof geweld kun je alles stukdraaien. Je voelt prima wanneer de veer volledig opgewonden is.
In die zin is er wel degelijk een bescherming (de mainspring zit vast en slipt niet, zoals bij een automaat).
Hehe, dank.
Ah, bedoelde je dát…
Dat klopt inderdaad.
Handopwinders hebben een veer die in de maximaal opgewonden stand gewoonlijk vaststaat
Automaten hebben de slipveer - uitvinding van Perrelet, die de automaat verzon. Met een vaste veer blijven rammen geeft vanzelf schade, zo ontdekte Perrelet na een ritje te paard met een automaat
Ja, je hebt gelijk.
Alweer té lang geleden dat ik een handwinder had. Die oude Omega’s blokkeerden ook.
Zoveel geweld heb ik iig niet gebruikt, zal hoogstens lichtjes gedraaid zijn.
Bij Hamilton is er overigens ook niks van gezegd.
K*t met peren zeg. De service is niet beschikbaar voor België. Mijn Hamilton pilot Pioneer heeft een korte gangreserve, ongeveer de helft van de beloofde 80 uren. Om de haverklap staat ze stil.
Fix je t via een HF lid in Nederland?
Vast wel iemand die wil helpen?
Geloof ik direct. Je bent echt bijzonder lomp (en sterk in je vingers) als je op die manier een handopwinder stukdraait (tenzij er door de leeftijd al onderdelen echt versleten zijn).
Indien iemand dat ziet zitten om hem door te sturen wil ik hem gerust opsturen, ook indien het toch niet onder garantie zou vallen, valt de kost mss mee. Het horloge is van mei 2020.
Das heel bijzonder, mijn horloge is in Brussel gerepareerd.
Das dan weer niet zo best van Hamilton.
Of ze vinden België een apeland. Al dan niet terecht.
Desgewenst wil ik je wel helpen.
PM me maar.