Oh oh wat was ik blij met mijn verjaardagskado; een Hamilton Khaki Field
Echter, ging het klokkie kaputt, nou ja er was geen opwinden meer bij. Het is een hand opwinder en wellicht had ik m iets te ver door opgedraaid en opwinden was niet meer mogelijk.
Ontzettend balen uiteraard en ik heb contact opgenomen met de verkoper (in Italië, jaja via C24 bij een AD in Italië, die was gewoon veel muntjes goedkoper dan de AD om de hoek).
Deze mensen verwezen me door naar de site van Hamilton waar je een reparatie verzoek kon indienen. Zo gezegd, zo gedaan.
Op de site van Hamilton kun je een gratis verzending aanvragen om je horloge aan te bieden voor reparatie.
Een koerier maakt dan een afspraak voor het ophalen van je klok. Middels een formulier geef je aan wat er defect is en wat de reparatie mag kosten voordat je een prijsopgaaf krijgt.
De garantie kaart moest meegestuurd worden. Ik gaf aan dat het horloge nog onder de garantie valt (3 maanden oud).
Je wordt via de mail en een inlog pagina op de hoogte gehouden van de voortgang.
Zoals hierboven te zien, is alles netjes onder de garantie gerepareerd en vandaag stond een koerier voor de deur met de klok
Niks dan lof voor de klantenservice van Hamilton. Mails met vragen werden ook binnen een dag beantwoord en uiteraard ben ik uitermate blij/tevreden met de kosten loze reparatie van mijn Hamilton Khaki Field.
Mooi nieuws, en mooi dat ze je zo goed op de hoogte houden. Kan ik wel waarderen.
Ik heb een oude quartz, die heeft service nodig, dus goede tip, thankx.
Mooi dat het zo goed in orde is gemaakt door Hamilton en dan ook nog een leuke reisetui, dat geeft een fijn gevoel.
Hetzelfde heb ik meegemaakt toen de bezel van m’n Seamaster, waarop toen ook nog garantie zat, iets strakker uitgelijnd moest worden bij Omega. Toen het horloge terugkwam kreeg ik een reisetui, een Omega poetsdoekje, nieuwe garantiekaart en nog wat documentatie erbij, geweldig is dat. Zo zou het met garantie en sercvice toch altijd moeten gaan, maar het is helaas ook wel eens anders.
Maar wel een van de meest betrouwbare firma’s. “Onze Jaap” maakt ook gebruik van deze dienst. Heel handig als je ook iets wil inruilen, dat nemen ze dan ook gelijk mee terug als ze je nieuwe horloge komen afleveren.
Zo’n nette afhandeling lezen we graag. Sommige merken / juweliers willen je na de verkoop kennelijk liever nooit meer horen. Maar dit is top! En zo hoort het eigenlijk ook.
Werd alleen geconstateerd dat het uurwerk kapot was, geen oorzaak genoemd.
Ik ben (eigenlijk) altijd heel voorzichtig met m’n horloges, maar in dit geval heb ik m vermoedelijk iets te enthousiast opgedraaid. Maar of het uurwerk daarvan zo naar z’n grootje kan gaan…? Je zou zeggen dat er wel een beveiliging is ingebouwd dat je het uurwerk niet te ver en kapot kunt draaien.