Positief bericht over klantenservice Hamilton (reparatie)

Oh oh wat was ik blij met mijn verjaardagskado; een Hamilton Khaki Field

Echter, ging het klokkie kaputt, nou ja er was geen opwinden meer bij. Het is een hand opwinder en wellicht had ik m iets te ver door opgedraaid en opwinden was niet meer mogelijk.

Ontzettend balen uiteraard en ik heb contact opgenomen met de verkoper (in Italië, jaja via C24 bij een AD in Italië, die was gewoon veel muntjes goedkoper dan de AD om de hoek).

Deze mensen verwezen me door naar de site van Hamilton waar je een reparatie verzoek kon indienen. Zo gezegd, zo gedaan.

Op de site van Hamilton kun je een gratis verzending aanvragen om je horloge aan te bieden voor reparatie.

https://www.hamiltonwatch.com/en-nl/hamiltonpickupservice/form

Een koerier maakt dan een afspraak voor het ophalen van je klok. Middels een formulier geef je aan wat er defect is en wat de reparatie mag kosten voordat je een prijsopgaaf krijgt.

De garantie kaart moest meegestuurd worden. Ik gaf aan dat het horloge nog onder de garantie valt (3 maanden oud).

Je wordt via de mail en een inlog pagina op de hoogte gehouden van de voortgang.

Zoals hierboven :point_up: te zien, is alles netjes onder de garantie gerepareerd en vandaag stond een koerier voor de deur met de klok :raised_hands:

Niks dan lof voor de klantenservice van Hamilton. Mails met vragen werden ook binnen een dag beantwoord en uiteraard ben ik uitermate blij/tevreden met de kosten loze reparatie van mijn Hamilton Khaki Field.

Heb er tevens een mooi reis etui bij gekregen :raised_hands:

74 likes

Mooi nieuws, en mooi dat ze je zo goed op de hoogte houden. Kan ik wel waarderen.
Ik heb een oude quartz, die heeft service nodig, dus goede tip, thankx.

1 like

Mooi verslagje en fijn dat het is opgelost!
Veel draagplezier weer!

Tip: de puristen vinden “horloge” prettiger dan “klok” of " klokkie" :wink:

4 likes

I know :shushing_face:

4 likes

+1 :wink:

4 likes

Dan ben ik geen purist :rofl:.

Is de koerier van Hamilton of gewoon postnl, dhl etc? Horloge, garantiekaart… :thinking:.

1 like

Zelfde gedachten hier vooraf…

Het is een koerier (Mikropakket) die (ook) voor Hamilton werkt. Gaat aangetekend in een busje met van die beveiligde stalen deuren.

Pakket ging naar Bels (daar wordt het ‘horloge’ gerepareerd).

4 likes

Mooi dat het zo goed in orde is gemaakt door Hamilton en dan ook nog een leuke reisetui, dat geeft een fijn gevoel.

Hetzelfde heb ik meegemaakt toen de bezel van m’n Seamaster, waarop toen ook nog garantie zat, iets strakker uitgelijnd moest worden bij Omega. Toen het horloge terugkwam kreeg ik een reisetui, een Omega poetsdoekje, nieuwe garantiekaart en nog wat documentatie erbij, geweldig is dat. Zo zou het met garantie en sercvice toch altijd moeten gaan, maar het is helaas ook wel eens anders.

Veel plezier met jouw nieuwe Hamilton!

9 likes

Daar zouden “de grote jongens” der horlogerie een voorbeeld aan kunnen nemen. :muscle:t2::muscle:t2::+1:

5 likes

Eigendom van post.nl

1 like

Maar wel een van de meest betrouwbare firma’s. “Onze Jaap” maakt ook gebruik van deze dienst. Heel handig als je ook iets wil inruilen, dat nemen ze dan ook gelijk mee terug als ze je nieuwe horloge komen afleveren.

2 likes

Klopt ook al een paar keer mee te maken gehad. Prima bedrijf.

1 like

Top service en ervaring.:+1:

1 like

Het is Swatch-group, dus vermoedelijk zelfs de allergrootste. Even vergeten?

Zo’n nette afhandeling lezen we graag. Sommige merken / juweliers willen je na de verkoop kennelijk liever nooit meer horen. Maar dit is top! En zo hoort het eigenlijk ook.

2 likes

Eind goed, al goed :+1:

Wat was uiteindelijk hun oordeel?

1 like

Werd alleen geconstateerd dat het uurwerk kapot was, geen oorzaak genoemd.

Ik ben (eigenlijk) altijd heel voorzichtig met m’n horloges, maar in dit geval heb ik m vermoedelijk iets te enthousiast opgedraaid. Maar of het uurwerk daarvan zo naar z’n grootje kan gaan…? Je zou zeggen dat er wel een beveiliging is ingebouwd dat je het uurwerk niet te ver en kapot kunt draaien.

1 like

Je kunt een handopwinder niet te ver opwinden. De opwindveer blokkeert gewoon als de boel vol opgewonden is.

3 likes

Ah, kijk. Dat wist ik nie. Hoef ik me ook niet meer verantwoordelijk te voelen voor het defect :raised_hands:

1 like

Totaal niet zelfs!

1 like