Positief bericht over klantenservice Hamilton (reparatie)

2 likes

Tevreden?

Jazeker, maar moet eerlijk zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Dit is de eerste keer servicen.

Je meldt je aan via de website. Dan krijg je een pakketje thuisgestuurd met een formulier waar je e.e.a. invult. Vervolgens neem je contact op met mikropakket en zij halen het pakketje weer op.

Op het moment dat het horloge is ontvangen ontvang je een inlog en kun je alles online volgen.

Indicatie was 18 april, maar heb mijn horloge vandaag ontvangen. Leuke etui erbij en garantiekaart.

Wel apart.

Eerder ergens op dit forum gelezen dat voor het geld dat hamilton voor een service beurt rekent en het hele uurwerk gewoon zou vervangen.

Automatic / Manual winding 2- 3 hands
EUR 180
Automatic Chronographs
EUR 260

Quartz 2 - 3 hands
EUR 140

Nu is dit onder garantie gebeurt toch?

Maar dan nog, als ze hete hele uurwerk vervangen dan zou je geen zakje onderdelen terug krijgen lijkt mij.

Ja, ik herken het.
Ik was zeer tevreden.
Alles is goed te volgen en de prijsbepaling en afrekening is transparant.

Ik zou het zo weer doen.

Dat zakje onderdelen hierboven is van de kast.

Ik denk niet ze uitgebreid onderzoek doen… dus als t snel te fixen is… fixen en is t moeilijker uurwerk vervangen voor een nieuwe of gerefurbished uurwerk en de ouwe naar China.

Maar als het uurwerk nieuw genoeg is zou ik daar zelf geen issue mee hebben.

Voor 180 euro kan je gewoon geen uren werk doen.

1 like

Het aantal slagen opwinden (van de kroon) houdt verband met het aantal rotaties van de veer in de veerton, totdat die volledig is opgewonden.

Dat ligt niet aan het merk, maar aan het gebruikte uurwerk. Zaken als tikgetal, complicaties (chronograaf!) hebben gevolg voor de te gebruiken veer. Die moet zwaarder (dikker) zijn om genoeg energie te leveren om een chronograaf aan te drijven.

Handopwinders hebben een voorziening die zorgt dat je bij maximale opwinding gewoon niet verder kunt draaien. Schade ontstaat (gewoonlijk, ik heb het niet over afbreken van versleten tanden of een oude veer) niet als je een handopwinder zover opwindt.

Het handwinden van een automaat is bij veel uurwerken onverstandig omdat de opwinding niet gehard is en werkt op basis van de rotor, die niet heel hard draait. Ga je handwinden, dan zet je veel spanning op allerlei tandwielen, die eerder defect raken. De gemiddelde 2824/2892 heeft nieuwe opwindtandwielen nodig bij een beurt als deze een paar jaar goed gedragen is.

Nee geen garantie. Eerste servicebeurt. Horloge in 2015 januari gekocht.

Idem hier :slight_smile:

Ik verbaasde me er ook over voor het geld. Maar ik kon niet goed zien of dat het allemaal van de kast was of ook van het uurwerk.

1 like

Ik heb mijn Hamilton X wind al 3x bij Hamilton terug gehad. Tot 3x toe liet de lijmlaag van mijn leren band los op de aansluiting. Horloge zelfs een keer van mijn pols gevallen daardoor.
Iedere keer netjes een vervangende band gekregen. De laatste keer heb ik gevraagd om een alternatief. Mocht toen zonder kosten een andere band kiezen, gekozen voor een siliconen strap.
Deze is steviger, maar daardoor zit ie helaas nog losser om de pols. Jammer voor mij maar wel heel goede service van Hamilton!