Ik kreeg ineens het idee om een topic te starten over de wish list van iedereen.
De bedoeling is dat je de top 10 van jou wish list post. De Wish list mag bestaan uit Horloge’s, Horloge accessoires, etc. Op nummer 1 staat natuurlijk de aanwinst de je als eerste wil aanschaffen.
Dit topic is niet bedoeld voor je droomhorloge’s. Want zo een topic staat al op het forum.
Ik zal maar eens beginnen.
2dehands Seiko black Monster .
Di-Modell Chronissimo Strap (voor de monster natuurlijk).
Horlogeband aanzetter (of hoe je dat ook noemt).
Horlogebox voor 5 horloges.
Alpha PO.
carbon band met oranje stiksels van panatime.
Steinhart Nav B-Uhr.
Misschien een Monster mod door Rob.
Verder dan 8 kom ik op dit moment niet. Voordat ik dit bij elkaar heb ben ik wel 1-2 jaar verder.
Oja, als iemand nog goedkoop een 2dehands black monster heeft, laat het me weten.
Hij hoeft niet meer in nieuwstaat te verkeren. Als die maar rond de 50-60 euro kost zoals eerder hier op het forum een te koop stond.(maar die had ik net gemist jammer genoeg).
Top 10… pfff, dat is wat overdreven. Maar 3 horloges die ik wel zou willen:
IWC Portugieser Chrono
Rolex Sea Dweller
Christiaan van der Klaauw Planetarium
Dat wil ik vandaag. Morgen weer wat anders hoewel ik de IWC al jaren wil. Maar omdat ik veel meer lol beleef aan “regelmatig voor weinig” dan “af en toe voor veel” (dat is een keuze) zullen bovenstaande er niet zo snel komen.
Ik heb eigenlijk weinig meer te wensen. Ben zeer content met de huidig horloges in mijn bezit.
Deze instelling heeft als voordeel dat je niet geforceerd op jacht gaat naar een bepaald model (en dus waarschijnlijk te veel betaald), maar dat je als het ware achterover kunt leunen, en het moment af kunt wachten wanneer er iets moois tegen een goede prijs voorbijkomt… Gelukkig komen deze momenten zo heel nu en dan voorbij.
Als ik dan toch een lijstje mag maken…
Christiaan van der Klaauw Mondial, what else…
Edox Geoscope, destijds baanbrekend…
Gouden Universal Geneve Polerouter, onlangs in het echt gezien… zo mooi !!!
Fiyta Spacemaster, de officiele chinese Speedmaster clone, ontworpen door een coole ontwerper.
Diverse modellen Maurice Lacroix Masterpieces, de oude limited edities met historische uurwerken, uit de Rene Baumann tijd.
Ok, doe dan ook maar een gouden Patek (uit budget overwegingen een zo simpel mogelijke)
Waarschijnlijk de nieuwe Omega X-33 (als die er tenminste ooit nog eens in productie komt)
Breitling Aerospace superquartz
Een vroege Franck Muller complicated horloge. Dus niet de bekende ovalen kastvorm, maar een mooie ronde met schitterende complicaties… Van voor zijn verslaving en de russische uurwerken.
Verder alles wat goed en niet te duur is (kan werkelijk van alles zijn)
Ik ga op dit moment ook niet geforceerd op jacht. Ik wacht todat er hier op het forum, of ergens anders een goedkope 2dehands black monster voorbij komt.
En wachten is zo lastig, maar dat weet iedereen wel.
Maar als ik geen geduld meer heb zal de Alpha PO voorang krijgen.
1: Archimede Pilot H
2: Steinhart El Patron Gold
3: een mooi Seiko "vijfje"
4: horlogedoosje. Voor 10 horloges, dan heb ik een excuus om er nóg te kopen (:P)
Heb net mijn eerste echte loonbrief gehad, om dit te “vieren” ga ik mezelf trakteren op nr 1 of nr 2. Nu nog beslissen welke (eerst)…
Hierbij een lijstje… Maar ik ben nog lang niet in de buurt van het budget :(:
1 Horlogegereedschaps-setje/ horloge-gereedschapssetje/horloge-gereedschaps-setje/ horlogegereedscahpssetje (poe ik zou niet weten hoe je dat typt… ik heb het idee dat de goede combinatie er nog niet eens tussenzit)
net terug uit Spanje en daar ook veel moois gezien,niet alleen horloges trouwens(:P), er veel oogvitamine opgedaan, niets gekocht, tja keus genoeg, hierbij wat favorieten, niet een top tien…maar hier een paar die ik wel mooi vind in willekeurige volgorde:
Hublot King Power All Black ltd.500 (715.c1.1110.RX)
Hublot Big Bang 41mm Black ceramic ice bang (341.ct.130.rx)
Sinn UX Sansibar (EZM2B) en/of Sinn U1
Dan een paar Hamiltons die ik mooi vind:
American classic jazzmaster (staalkleur) open heart
Khaki action Twilight and Sunset, leren band, 2 tone wijzerplaat
Khaki aviation x-wind automatic (creme/gele wijzerplaat)
Khaki aviation Qne (creme wijzerplaat)
Eigenlijk ben ik niet zo’n liefhebber van Breitling, maar vanwege de techniek vind ik de Emergency wel wat hebben. Die met rubberband en oranje wijzerplaat.
Voor de rest kan ik net zo blij zijn met een mooie aankoop van 50 euro als van 500 euro…of meer…
Mijn lijst wisselt eigenlijk van tijd tot tijd. Gezien mijn huidige situatie ga ik toch liever voor value for money, oftewel kwaliteit voor onder de 500euro.
Dan kom je al gauw uit bij bijvoorbeeld Tissot, Seiko of bijvoorbeeld vintage.
Aan de andere kant wil ik toch ook wel een beetje een collectie opbouwen met “klinkende namen”.
Seiko, Tissot, Omega, Cartier en JLC bijvoorbeeld. Opbouwend in prijs en kwaliteit. Van een echte budgetknaller (Seiko) tot een mooi afgewerkt en hoogstaand in-house uurwerk van één van mijn topmerken (JLC).
Ik hink dus eigenlijk op 2 gedachten:
de ene is vooral datgene kopen wat binnen bereik is, zolang het maar goede kwaliteit is tegen een redelijke prijs (zonder bij Alpha en consorten te moeten shoppen).
de andere is vooral op de lange termijn gericht. Horloge’s langere tijd dragen en in die tussentijd sparen voor een volgende aanwinst.
Maar als ik nu kijk naar wat ik nú zou willen kopen dan zijn dat toch de wat meer betaalbare horloge’s:
Seiko SKX013 (om en nabij de 150 euro)
Seiko SARB035 (om en nabij de 300 euro) of een jong gebruikte Omega (deze is helaas al weer wat duurder, maar wel nog haalbaar).
ik heb eigenlijk geen wishlist, meestal een impuls aankoop als ik wat moois zie.
en ben me de laatste tijd meer en meer gaan intreseren voor seiko.
maar weet nog niet echt naar welk model mijn voorkeur uitgaat, maar dat komt vanzelf als ik weer eens met mn tong tegen juweliers etalage zit geplakt.
mvg arie.