Post hier je mooiste "Rus"

oscar Schreef:

die strela van 2006 die vind ik erg mooi.
is deze nog te verkrijgen??
wat zou zoiets moois moeten kosten

Nou hier :
http://antiek-kunst.marktplaats.nl/horloges/95361300-poljot-chronograaf-strela-wit.html?return=eJwlylsKwjAQheG9FNrH3Bq0TghidxK0kJjYDM2AVXHvJvh2vsPvQMIngDAFpDpCVxa3Xb3xRAicx4zLyh5ui4TJOSpsTfyfMPR43pOVw61Yyv14kf04J6rjHbDNvX1CazU1var0JA4nURWfVZjTPdd%2BziVUqgGt7Mz3B38OLQQ%3D&df=1&fta=eNpN0ttqwzAMBuB38UWvJfkomT5LCXSMbBkpS9d2K333xXYOusyHLOkP6iTIc5Ik5ud7ON26YTJ5Es9iHsMRD%2BfpeB0F83CVv%2F6Sh4cgOEcpD7%2FiEgSG%2FHmXyzh8jNc8Tr3Q4XLE0sKJuXTvbyb38%2FNJrJj%2BPPfuxII8e4Fch7J3wQPataySDeSgEu2EwcdCVpFHLOQUWYBCXhEmXygoAlfbx50AYqW0kWcOVIgVJaztEZR5W8sQlTmoyyIpo9TMKsPYzCkD12zP4BNTm7uFoBgB2ty4W0gtKyZl3rlqrMxyNQJly36EypBDNVIGy1u7m4%2FY3q45HAekWHemNcd8LxZi3ZnWHHb%2BAZFavyVH4uRdbDkobXVgmduMJUciAh95rntNMt%2FrV%2Fc4lYubj%2BxcD4fEdPdyiiDGLN%2B37fv1D%2BkXuWA%3D

Deze zijn erg fraai!!!

Arjay

Dan zal het wel een tegenpool zijn!

Ik heb daar ook vaak gekeken. Ik denk dat mijn volgende horloge een Rus gaat worden.

freakazooi Schreef:

Ik heb daar ook vaak gekeken. Ik denk dat mijn
volgende horloge een Rus gaat worden.

Goede keus (tu)

En om je vragen te beantwoorden:

1 ) Waarom kocht je nét die specifieke rus ?
Ik heb een paar jaar in Rusland gewoond - wilde natuurlijk wel een paar souvenirtjes meenemen.
Deze gekozen vanwege de alarmfunctie, de mooie blauwe kleur van de wijzerplaat, het opschrift in cyrillisch alfabet en de centrale seconds-hand.

2 ) En ben je er uiteindelijk tevreden over ?
Jazeker.

  1. Loopt ze precies ? ( graag wat duiden )
    Geen idee. Nooit wetenschappelijk gemeten. Ik draag 'm meestal maar 1 dag per keer, dus moet 'm elke keer voordat ik 'm omdoe gelijkzetten.

  2. Heb je al “service” nodig gehad ? ( stukken bv… )
    Nee.

Groet
Mark

Hoi MarkV,

Dat is er ook eentje die er voor mij uitspringt ! (tu)

Sober, niet té druk, en zeer duidelijk leesbaar.
Ook de tint van blauw valt heel erg mee.

M’n mooiste rus… hmm, dat moet m’n Poljot Albatross zijn… ook vooral omdat dat m’n enige rus is! :smiley:

The russian invasion has started again!!!

Arjay

Arjay Schreef:

The russian invasion has started again!!!

Arjay

Bwa, ik weet het niet, maar ze hebben imho toch enkele mooie horloges aan betaalbare prijzen.
Niet iedereen kan zich een JLC of een Lange & Sohne veroorloven…

Enne ik kan alle horloges waarderen, zowel die van 200 euro als die van 5000 euro… :wink:

Natuurlijk deze post ook maar even opgezocht. (Wat een hoop posts zijn er de afgelopen vier weken geweest zeg!!)

Hier mij mooiste (ook mijn enige), een Shturmanskie, rond 1980, met seconde stop:

Ik heb maar 1 rus… volgens mij tenminste. Goh da’s weinig…

1 ) Waarom kocht je nét die specifieke rus ?

  • Ik vond 'm er mooi uitzien en de rpijs was laag. En prijs/qualiteitverhouding is dan ook super!
    2 ) En ben je er uiteindelijk tevreden over ?
  • Zeer.
  1. Loopt ze precies ? ( graag wat duiden )
  • Nooit op gelet.
  1. Heb je al “service” nodig gehad ? ( stukken bv… )
  • Ja, al redelijk snel kwam de kroon los. Dat heb ik bij een juwelier in de buurt laten vastdraaien.

Natuurlijk heb ik ook ooit een Sekonda Chrono (een echte oude) gekocht (http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,23847,24703#msg-24703) maar die is nooit aangekomen want anders wat dat m’n mooiste geweest denk ik.

Poljot journey (wit/blauw).

1 ) Waarom kocht je nét die specifieke rus ?
prachtig design, kleurstelling, cijfers, mooi uurwerk, algehele vormgeving etc.
2 ) En ben je er uiteindelijk tevreden over ?
zeer, ook qua "eyecatching"
3) Loopt ze precies ? ( graag wat duiden )
ja, als ik 'm opwind :wink:
4) Heb je al “service” nodig gehad ? ( stukken bv… )
nee

Dat is mooi Michel!
Ik ben alleen niet zo kapot van de combinatie met die band, maar smaken verschillen (gelukkig)

Groeten,

Stefan

Heel moeilijke vraag, de mooiste qua uiterlijk die ik heb, is wel deze witte Sekonda 3017 Strela, deze is vrijwel NOS, en is gewoon echt een fraai model:

Maar voor een verzamelaar is de meest zeldzame klok altijd de mooiste, en dan kies ik zonder twijfel voor deze Kirova chrono:

Cosmetisch misschien wat minder ('tis ook al een ouwetje nietwaar :smiley: ) maar technisch, olalalalala! :

Een geweldig mooie Urofa kaliber 59 fly-back!

Groet,
Paul

1 like

Is inderdaad ook erg fraai!

Arjay

Met een blauw-leren band is hij idd nog mooier. Doen we binnenkort weer.

Das een heel mooi klokkie Paul.
De Urofa onderdelen en de Ufag machine onderdelen voor de produktie van complete militaire horloges van de Tutima Glashutte fabriek zijn in Juli en Augustus vanuit het dorp Glashutte overgebracht naar de 1ste Moskauer horloge fabriek
Daar werden eerst nog met de originele onderdelen chrono horloges gebouwd onder het Kirova merk.
enkele jaren later werden deze horloges volledig uit russische onderdelen gemaakt .
jij hebt zo te zien een 100% russian made Urofa horloge.

Het bovenste militaire model is nog gemaakt met de originele duitse calibers, en praktisch zonder robijn lagers,
het onderste model is 100% russisch.
in het midden een transportafrekening voor onderdelen, machines en gereedschapen ter waarde van 281.000
Reichs Mark

jouw Kirova/ Urofa zit in een burger horlogekast , in Duitsland werden die ook al zo gemaakt, vaak in een gouden
uitvoering, en bestemt als presentje voor hoge duitse luchtvaartofficieren.

groet André

tjvreeken Schreef:

Natuurlijk deze post ook maar even opgezocht. (Wat
een hoop posts zijn er de afgelopen vier weken
geweest zeg!!)

Hier mij mooiste (ook mijn enige), een
Shturmanskie, rond 1980, met seconde stop:

Heeee die heb ik ook :

Mooie info! gelijk opgeslagen.

Arjay