Post hier je mooiste "Rus"

… gewoon eens uit nieuwsgierigheid, dacht ik. :wink:
Daar hier vele “getikten” toch minstens één of zelfs meerdere “Russen” in huis heeft, zou ik die wel eens willen zien.

Enne, nog 4 vraagjes:

1 ) Waarom kocht je nét die specifieke rus ?
2 ) En ben je er uiteindelijk tevreden over ?
3) Loopt ze precies ? ( graag wat duiden )
4) Heb je al “service” nodig gehad ? ( stukken bv… )

Dankuvooruwaandacht :smiley:

Of hij mooi is mag je zelf bepalen :slight_smile:

1 ) Ik heb hem niet gekocht maar gekregen, nog vóór ik iets wist van horloges had ik wel eens vaag gehoord dat je in Rusland mechanische horloges had voor een goede prijs. Het geluk wil dat mijn vriendin Russisch is, en haar oma heeft het horloge voor me meegenomen uit Rusland (het horloge is destijds gekocht bij de fabriekswinkel van First Moscow Watch Factory!)

2 ) Ik ben er nog steeds heel tevreden over, het horloge heeft toch al het een en ander meegemaakt, ik ben er mee in het watergegegaan (omdat er toch 3atm opstond, ik wist toen nog niets van waterdichtheid) waarna het horloge niet meer op te winden was. Een paar weekjes rust gegeven en hij deed het weer prima! Daarna ben ik het bij een verhuizing kwijtgeraakt, ik heb het laatst (na een half jaar) teruggevonden en van een nieuwe band voorzien.

3 ) Ik heb geen idee of het horloge precies loopt, ik draag het niet dagelijks en als ik het gebruik wind ik het weer op en dan controleer ik eigenlijk nooit de accuratie, zou ik eens moeten doen…

4 ) Nog nooit problemen mee gehad eigenlijk, er zit wel een diepe kras in het mineraalglas die ik binnenkort eens wil (laten) verwijderen.

Groeten,

Stefan

P.S. In mijn optiek is de mooiste moderne Rus de witte Strela.

Geen Rus, wel een Pool. Alleen die is helaas niet op te winden. :stuck_out_tongue:

Jaap-Wim Schreef:

Geen Rus, wel een Pool. Alleen die is helaas niet
op te winden.

:smiley:

Eigenlijk is mijn vriendin mijn mooiste Rus, maar ik denk niet dat ze het waardeert als ik een foto plaats :slight_smile:

Stefanmol Schreef:

Jaap-Wim Schreef:


Geen Rus, wel een Pool. Alleen die is helaas
niet
op te winden.

Eigenlijk is mijn vriendin mijn mooiste Rus, maar
ik denk niet dat ze het waardeert als ik een foto
plaats

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 25/05/2007
21:57 door Stefanmol.

Ik waardeer het wel !

Mooiste Rus is voor mij niet op een van toepassing. Er springenr er een paar uit, De Aviator IV, de Buran Skylark, de Poljot Blancmange en de Buran Saphir Mond. Het vaakst draag ik echter de Aviator II en IV en de Stuhrmanski Zivil.

Ben bij de russen terecht gekomen n.a.v. een krantenartikel over de Russische horloge industrie alhoewel ik eigenlijk op zoek was naar een tweede Oris. Toen ik de prijzen zag werd het dus een Poljot Chrono, de Blancmange day and night.

Arjay

De bovenste:

Stefanmol Schreef:

Jaap-Wim Schreef:


Geen Rus, wel een Pool. Alleen die is helaas
niet
op te winden.

Eigenlijk is mijn vriendin mijn mooiste Rus, maar
ik denk niet dat ze het waardeert als ik een foto
plaats

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 25/05/2007
21:57 door Stefanmol.

En is die op te winden ? :smiley:

@ Stefaanmol: Wel ik vind het toch een mooi klokje hoor ! (tu)

Bedankt voor het posten en voor de uitvoerige commentaar !

@ vreugd2: die bovenste springt er voor mij ook uit als nr. 1, maar de linkse vind ik eveneens iets hebben.

Enne … waar koop je nu best zo’n Rus ? ( Uitgezonderd bij een Pool op de Rikketik :smiley: )


beide vintage Kirova’s (43mm) op eBay gekocht :slight_smile:

1 like

Bij vreugd2 (Adriaan) is ook forum lid.

Marc-B1 Schreef:

… gewoon eens uit nieuwsgierigheid, dacht ik.
Daar hier vele “getikten” toch minstens één of
zelfs meerdere “Russen” in huis heeft, zou ik die
wel eens willen zien.

Enne, nog 4 vraagjes:

1 ) Waarom kocht je nét die specifieke rus ?
2 ) En ben je er uiteindelijk tevreden over ?
3) Loopt ze precies ? ( graag wat duiden )
4) Heb je al “service” nodig gehad ? ( stukken
bv… )

Dankuvooruwaandacht

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 25/05/2007
20:34 door Marc-B1.

  1. Wilde de Strela altijd al hebben.
  2. Ja maar ik heb liever de Strela met de zilveren subdials en creme wijzerplaat die ik nu heb is volledig wit.
  3. 3 a 4 seconden p/dag voor al mijn Russen trouwens.
  4. Nog lang niet !

Deze bedoel ik, dat vind ik de mooiste Rus. En dan eigenlijk met een race/rally bandje.

Groeten,

Stefan

Stefanmol Schreef:

Deze bedoel ik, dat vind ik de mooiste Rus. En dan
eigenlijk met een race/rally bandje.

Groeten,

Stefan

Je bedoelt dit bandje ?

Zit nu op mijn Strela staat toch weer iets beter.

@ vreugd2: Heb je eigenlijk ergens een site of zo, waar je kan “kiezen” ?

Ik denk dat ik het je vroeger nog eens gevraagd heb, maar ik ben je PM-bericht kwijt…
Wat kost die Strela ( on top) met metalen bracelet ? ( Zijn het massieve links of is het geplooid staal ? )

Ik heb ook een site gevonden van ene Julian Kauffman. (oops, misschien moet ik dan naar een ander forum… )

Die combinatie heb ik niet op een Strela, maar wel op een Shturmanski.

Overigens staat de Strela nog altijd wel op mijn wishlist…

En dan heb ik natuurlijk nog de Aviator, die ik hier op dit forum gewonnen heb!!! Zit dus nu een bruin racey bandje op, maar eigenlijk vind ik dit niet echt mooi. Ik wil er nog altijd zo’n mooi klassiek bruin pilotenbandje op zetten.

1 like

@ 2006.
Ja precies, op mijn “begindagen” op het forum heb ik die combinatie een keer voorbij zien komen, volgens mij ook van jou.

Groeten,

Stefan

die strela van 2006 die vind ik erg mooi.
is deze nog te verkrijgen??
wat zou zoiets moois moeten kosten