Post je 10:10 uur foto

Op veel foto’s van fabrikanten maar ook in de etalages van winkels staan de horloges (stil) op 10:10 uur.
Dit waarschijnlijk om zoveel mogelijk van de klok te laten zien en dat de wijzers niet in de weg zitten over het logo etc.

Het lijkt mij leuk om iedere dag om 10 over 10 een foto van je horloge te maken, wie heeft er tenslotte géén mobieltje met een camera en de foto hier te posten. Soort van “woensdag” topic maar dan anders.

En niet de boel flessen door je horloge naar 10:10 uur te draaien om alvast een foto te maken want de experts hier kunnen in de eigenschappen van de foto zien op welke tijd de foto gemaakt is…:wink:

En nu even wachten tot 10 over 10!

Ok, hier is een hele verse…

zag het iets te laat helaas, maar ben gaan rennen voor zover dat gaat op mijn krukken, is een paarminuten later geworden, en de foto’s zijn niet zo heel best.
maar goed het staat erop maarten.:D;)


(:d

Hite Schreef:

(:smiley:

ach ja:D:~

ik zie ook een big smile op de horloges bij 10.10.:slight_smile:

Toch wel toevallig he… dat ze die reclame foto’s altijd precies om 10:10 maken! (:smiley:
(Volgens mij doen ze dat zodat het horloge naar je “lacht”… tja… kunnen ze tenminste zeggen dat er een filosofie achter zit he :P)

http://www.network54.com/Forum/595216/message/1239046028/2009+Baselrapport+nummer+2.

Een hele boel 10:10. Veel kijkplezier.

voor allen die behalve vn klokken ook van literatuur houden:
Mulisch schijft in het boek “het beeld en de klok” bijna een hoofdstuk vol met de theorie achter de wijzers op 10:10. Erg grappig om te lezen

kort samengevat:
-moet ordelijk dus symetrisch en wel over verticale as (zoals de mens zelf)
-geen depressieve standen zoals 10 over half 4, 10 voor half 8 (zo staat je mond als je sip kijkt) geen 10 over half 4 s nachts want zo laat is het op de bodem van de ziel
-je lacht met de mond op 10:10, je armen staan zo als je zegeviert en mozes hield ze zo toen de israelieten de amelekieten overwonnen
-geen 10 voor 2 ipv 10:10 omdat je 10 over 10 twee maal per dag ziet en 10 voor 2 maar 1 keer
-oke, als laatste kan je afvragen waarom geen 5 over 11, das omdat je armen zo staan als je hard om hulp roept

tja, zo gaat het nog even verder, want 10:10 geeft ook een volmaakte hoek van 108graden zoals een pentagon die ook heeft, enzenzenz

eigenlijk is het vooral leuk om het boek te lezen… een aanrader dus voor iedereen!

Ik doe dit al een poosje voor de Woensdag.
Er zit ook een tien voor twee bij:D

Wat ik echter veel mooier vind is deze tijd (om Mulish maar even tegen te spreken):

Sorry… wel gefoeteld en al eerder gemaakt… en niet allemaal in eigen bezit…

Maar wat een cool topic!!!

Iets te vroeg… :smiley:

Ennuh…

Mag dit ook??? Vooral de Speedy is dan mooier!?

grappig op reclames te zien, alles tien over tien, behalve Oris 7 voor 7 of 8 voor 8.
Zelfs MeisterSinger doet mee met 10 over 10(een wijzer)