Poster!/ afbeelding uurwerk

Ik ben op zoek naar een leuke poster om te printen op A3 formaat. Denk aan een blauwdruk of iets als dit.

Belangrijk is dat het in A3 formaat uit te snijden is en que formaat geschikt.

4 likes

Wat voor resolutie heb je daarvoor nodig?

Geen idee, ik denk 2k bij 1k al goed in de buurt komt. Heb natuurlijk al een half uur op Google gekeken maar kwam niet echt iets tegen.

Ga voor print uit van 300dpi of meer.
Een A3 = 11,7 bij 16,5 inch

300 x 11,7 = 3510
300 x 16,5 = 4950

Alles daar onder kan ook, maar houd er dan rekening mee dat het er van (te) dichtbij niet scherp uit ziet.

2 likes

Zoiets?


Of deze?

4 likes

Yes, al is een complete exploded view met kast etc ook leuk.

Gaaf idee. Zo’n poster zou ik ook best willen hebben/aanschaffen. :ok_hand: Kunnen we tzt wellicht iets (HF) gezamelijk opstarten? Ps A1 of A2 formaat mag ook best wat mij betreft…

2 likes

7 likes

Zoiets, voor mij prima op A3, maar groter is dit niets.

1 like

Die had ik ook gevonden inderdaad, maar die zijn allemaal op een erg lage resolutie…

1 like

Prachtig !
Bedankt, :+1:

1 like

Hoe vet is zoiets op A1. Gaaf hoor :+1:

1 like

Hierbij nog een van prima kwaliteit:

1 like

Het resultaat op a2 poster (70x50):

2 likes

Als het voor aan de muur is (kijken vanaf een kleine afstand) kan het ivm het onderscheidend vermogen van het menselijke oog ook wel minder dan 300dpi. Hier een handig tabelletje:

Dit gaat op voor mensen met goede ogen onder goede lichtomstandigheden. Bij slecht licht kan het nóg wel een beetje minder. Zoals altijd: meer = beter maar soms is een afbeelding nou eenmaal zo groot als ‘ie is.

Jouw afbeelding op 50x70 is ongeveer 130dpi. Vanaf een à anderhalve meter is er, zelfs bij ideaal licht, geen pixel meer te zien. Mooi resultaat :+1:

1 like

Daarom, ik kan uren blijven zoeken of gewoon de knoop doorhakken. Kom ik toevallig ooit een betere afbeelding tegen laat ik die gewoon printen.

Niet alles hoeft perfect te zijn.

1 like