PostNL bezorgt niet (meer)

Ja dat werkt prima. Maar dat is Kiala geloof ik. Met zo’n vogel.

Gelukkig maar, anders word je geacht die €28,42 gepast af te rekenen bij de voordeur :wink:

Hier gewoon een Avia tanksation met breng & haal service van DHL.
Maar goed,dat is ook in de bewoonde wereld hè. :wink:

1 like

Sterker nog, ik moest 6 led lampen hebben en omdat bezorging gratis en de prijs per lamp ongeveer rond de 20 euro lag heb ik het product bij 6 verschillende winkels besteld ipv allemaal bij 1 om dat afrekenen aan de deur te voorkomen :grin:

1 like

Haha ja in Arnhem hebben we dat soort faciliteiten niet Frits.

Hee, ik woon in een dorp met 9000 inwoners, dan moet Arnhem het toch ook kunnen. :sunglasses:

1 like

Ik heb er prima ervaringen mee. Avondbezorging is geen standaard service dus als je daar niet voor kiest heb je geen probleem. Ook op zaterdag bezorgen doen ze nooit op zakelijke adressen. Je ziet danbij track & trace “bezorging uitgesteld tot volgende werkdag”.
Nadeel is natuurlijk wel dat je tot maandag op je klokje moet wachten. :grin:

Dat China zijn export subsidieert moet wel. Anders kreeg je geen artikel van $0.78 gratis thuisbezorgd. “Protectionisme” is niet mijn opmerking. Maar als ik Ali was, zou ik er geen moeite hebben, om die invalshoek te bekijken. In zaken moet je naar jezelf toe redeneren. De andere partijen doen het immers ook :wink:

Het schijnt af te hangen van de keuze van de verzender, van de ene webshop krijg ik ze nog steeds thuis, van de andere gaan ze regelrecht door naar het afhaalpunten. Kwestie van kosten/baten afweging voor de verzender.

Mijn postbode belt altijd aan en is dan al met z’n busje de hoek om , niet thuis briefje in de bus voordat je je bureaustoel hebt omgedraaid.
Maar dit is nog wel een stapje verder zeg…

Precies. En ze kunnen het wel; bij sommige webshops kun je voor ‘Pakje Gemak’ kiezen, en dan kun je dus aangeven dat je het direct naar een afhaalpunt wilt laten sturen. Waarom je dat dus niet gewoon standaard bij PostNL kunt aangeven… 'Als het niet door de brievenbus kan of mag, standaard afleveren bij afhaalpunt ’

Geen idee.

1 like

Ik quote daar één woord, wel degelijk van jou, als inleiding, of meer aanleiding bij mijn regels daaropvolgend. De context (oa dat jij iemand indirect citeert) is minder van belang en is prima in jouw eigen post te lezen :slight_smile:

Het ging mij er om dat de Chinese subsidie van verzendkosten en niet in het belang van “onze” economie, en mondiaal een uitzondering is. Het verbaast me een beetje dat er vanuit het bedrijfsleven niet op geageerd wordt. (Misschien gebeurt dat achter de schermen overigens wel hoor).

Same here. Laatst zag ik het busje voor huis stoppen, track en trace zei dat het eraan kwam en wat denk je? Busje rijdt verder zonder dat er aangebeld werd en track en trace gaf aan “eerste bezorgpoging mislukt”. Dit gebeurde niet 1 maar 2 x in een week. Dus ik een klacht indienen per telefoon. Ze konden de bezorger niet bellen want er was geen communicatie met bezorgers. Fuck PostNL.

1 like

Nee, maar ze kunnen wel zien of hij zijn auto wel afsluit tijdens het bezorgen.:angry:

1 like

Niet iedereen leest hier even zorgvuldig. Voorbeelden IMHO ook in deze thread. Vandaar dat ik wilde onderstrepen dat ik iemand aanhaalde & dat het niet mijn mening was :wink: Mijn eigen mening over wat een “level playing field” is, is zoals gezegd, anders.

Inderdaad. Tot voor kort logen ze de boel bij elkaar. De goedkope pakjes uit Azie werden al helemaal niet meer thuis bezorgd. Via Aftership kon je die pakjes perfect volgen. Er stond dan dat er een eerste en tweede poging waren gedaan om het te bezorgen, daarna kreeg je de kaart in de bus dat je het kon afhalen terwijl het nooit, maar dan ook nooit was aangeboden. Nu liegen ze niet meer en zeggen ze gewoon, “krijg maar wat met je bezorgplicht, kom het maar halen”.

1 like

Ik heb inmiddels hetzelfde gehad en ik heb daar nogal passief-agressief op gereageerd. Op de kaart staat een retouradres. Nadat ik mijn pakje had opgehaald en mijn kaart retour had gekregen, heb ik hem retour afzender gestuurd met de mededeling ‘Gaarne volgende keer gewoon bezorgen’. Ongelooflijk kinderachtig. Dat ga ik nu iedere keer doen. Wat PostNL aan de ene kant bespaart, kunnen ze dan aan de andere kant betalen. Ben er niet echt trots op, maar zit er ook niet mee.

mmmm… Zou het beloningsmodel van de bezorger voor niet succesvolle pogingen zorgen? Of stonden thuis de piepers al op tafel? Vervelend is het wel.

Ik begrijp dat in zijn algemeenheid prima hoor.
Maar ik vind de gewoonte om een hele post te quoten altijd “lui quoten”, en dit is echt zo’n draad die lees je niet of helemaal (bij de lengte die hij nu heeft). Dus ik quote in dit geval (één woord) meer om de leesbaarheid te vergroten.
Als je een meningsverschil hebt is het anders, anders loop je de kans de ander woorden in de mond te leggen als je kortaf of slordig quote. (Al zijn er dan misschien wel weer een paar die dat bewust doen…)

Mmm, grappig, lijkt op een contradictio in terminis.

s