PostNL bezorgt niet (meer)

Niet OT, want het gaat over een horloge :wink:. Gisteren vond ik in de bus een voorgedrukte kaart van onze onvolprezen PostNL met daarop de mededeling “Er ligt een pakje uit het buitenland bij uw Postkantoor of Pakketpunt”. Mijn adres was duidelijk een scan vanaf het pakje. Ik had er geen “niet-thuis” bericht van gehad, dus het was niet eerder aangeboden. Ook op de kaart wordt nergens verwezen naar dat het eerder aangeboden was. Dus neem ik aan dat dit een nieuwe service van PostNL. De motivatie zal wel bedrijfseconomisch zijn, het spaart een paar dubbeltjes op de bezorging uit. Dat jij als klant, dan een veelvoud aan kosten moet maken, is hun kennelijk worst. De sustainabilty balans wordt er ook niet beter op zo. Iemand ook al slachtoffer geweest van deze praktijk?

Klopt, ik heb hier de laatste tijd ook al ‘last’ van
 Het gekke is echter dat sommige pakketjes wel gewoon thuis afgeleverd worden maar andere weer niet
 Erg lastig als je het mij vraagt.

Dat heet “service”, weet je?

Dit heeft te maken met pakketjes vanuit bepaalde landen. Zo gebeurt dit bijv standaard voor pakketten vanuit China.
Hier is meer te lezen http://www.ecommercenews.nl/postnl-stuurt-pakketjes-uit-china-standaard-naar-afhaalpunt/

Ja klopt. Heb ik ook wel eens. Bezorgen ze hem gewoon standaard bij zon afhaalpunt

Iedereen bedankt voor de reactie. Ik heb het “geĂ«scaleerd” binnen AliExpress, die zullen het in het managementteam bespreken & het n.a.w. ook met de Nederlandse ambassade opnemen. TBC.

1 like

Had begrepen dat alles waar getekend voor moet worden, afgehaald moeten worden met ID

Ik wilde dat het altijd direct naar zo’n punt zou gaan. Bezorgen overdag
nooit thuis
2de poging, weer niet huis en dan kan je op dag 3 na 15.00 uur het af gaan halen. Veel liever direct wat mij betreft. Dat overdag dingen bezorgen is toch een beetje pre-historisch m.i.

3 likes

Ja mee eens. Vaak zijn die punten tot na werktijd nog open. Kan je na het werk gelijk doorrijden

ik woon in Belgie en Post.nl brengt hun pakjes netjes zelf, niet de Bpost (belgische post):innocent:

Klinkt wat zwaar aangezet, maar laat me toelichten. Het is een toevalligheid. Heb een jaar of zo iemand ontmoet, die op sub-RvB niveau bij Alibaba werkt. Niet iemand die ik serieus zou benaderen als mijn pakje wat laat is :wink: Maar heb hem een mailtje gestuurd met de vraag of hij wist dat de bezorging van pakketjes uit China door de postpakketbezorgingsmonopolist was veranderd & de reden daarvan, volgens deze monopolist, een keuze van de Chinese verzenders zelf was. Leek me niet goed voor de business & hun reputatie. Prompt antwoord. De man was zelf slim genoeg om te concluderen dat dat uitgelegd kon worden, afgezien van welke argumenten PostNL ook hanteert, als protectionisme.

Yup. Nu moet je altijd eerst de eerste bezorgpoging afwachten.

2 likes

Gewoon met DHL, dan kan de ontvanger zelf kiezen voor huisadres of afhaalpunt DHL.

Een sigarenwinkel of Bruna die om 17.30 uur dicht is. Dat schiet ook niet op :wink:

Gewoon op je werk laten bezorgen :sunglasses:

Daar staan ze dan s avonds aan de deur. Of op zaterdag :joy:

Gewoon die 24/7 afhaal automaten uitrollen. En daar standaard kunnen leveren bij de eerste poging.

Dat zijn de interessante verhalen.

Het is niet aan postnl om hun inspanningen te laten afhangen van de afzender.

Het is natuurlijk wel zo dat, hoe graag wij (mezelf incluis) ook gebruik maken van goedkope aanbiedingen, het is alleen maar mogelijk dat we op de alibaba’s produkten van €1,00 kunnen kopen die vervolgens gratis aan huis worden bezorgd, helemaal vanuit China, omdat de Chinese overheid de export subsidieert door verzendingen naar het buitenland gratis te verrichten (staatsbedrijf). We weten allemaal wat een verzending van een doosje wat niet door de brievenbus binnen Nederland (of vanuit ergens in Europa) kost. Er zou best eens uitgerekend moeten worden wat dat de Nederlandse economie aan omzetderving kost.
Natuurlijk zijn de prijzen van vele Chinese produkten ook veel lager, door lagere belastingen en lonen met name. Maar gratis verzending geeft een concurrentievervalsing zou je kunnen zeggen, vooral op (goedkope) produkten waar de verzendkosten zwaar op het totaalbedrag drukken.

Kletskoek!
Aantal weken geleden een pakket uit China ontvangen, keurig via PostNL thuis bezorgd!
Aftekenen en toedeledoki.

of een tankstation tot 24.00 uur?
Hoe dan ook, je hebt in ieder geval de keuze.

Tuurlijk kletskoek, je hoeft mij niet te geloven, heb je het artikel wel gelezen?

Ik heb recent een 6-tal pakketten ontvangen uit China, waren allemaal rechtstreeks bezorgd op het afhaalpunt zonder bezorgpoging thuis.