PostNL pakket verloren, hoe krijg ik mijn geld terug?

Dat heb ik inderdaad ook al een aantal keer meegemaakt. Het zou zomaar kunnen dat alsnog binnenkomt.

2 likes

Je moet binnen een bepaalde tijd een claim openen bij paypal. De communicatie verloopt dat ook via paypal naar de verkoper. Verkoper krijgt dan netjes de tijd om het op te lossen. Lost hij het niet op (of de post niet) dan krijg jij je geld terug. Paypal wil graag mee lezen met de communicatie om het juiste te kunnen besluiten. Werkt prima vindt ik.

1 like

PayPal is de way to go. Jij kunt er niets aan doen. De verkoper kan ten minste nog een claim indienen bij PostNL en zo geld terug krijgen. Dan is dus de situatie: jij geld, hij geld. PostNL bezorger: kek bandje.

1 like

Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt. Door de fout van PostNL was mijn pakket uit Indonesië kwijt. Ook ik werd terugverwezen naar de verkopende partij vanwege internationale regelgeving. De verzendende partij is verantwoordelijk voor fouten in het afleverproces. Ik zou dus contact opnemen met de verkoper en vragen of hij een claim wil indienden bij de koerier.

1 like

Heb ik inmiddels gedaan :+1:.

Ik vroeg mij af of je het pakket niet naar jezelf kunt sturen, dus onder je een naam. Wie is wettelijk de verzender? Jij betaalt toch? Als je je eigen naam op laat geven als verzender kan je theoretisch ook zelf een klacht indienen lijkt me.

1 like

Ik zou nog een weekje wachten met claims enz :slight_smile: waarschijnlijk staan ze van de week voor je deur…

1 like

Ik heb inmiddels bericht gehad van de verkoper. Hij neemt vandaag contact op met Royal Mail

1 like

PostNL is er vandaag in geslaagd weer spullen van me te verliezen. WTF

Ze hebben je pakket gesloopt lijkt het.

Wel frappant dat ze alleen een excuusbrief sturen en verder niets.
Geen compensatie, geen oplossing. Alleen een constatering van het feit en sorry.

1 like

Tja, en dit is dus niet dat bandje wat ze al kwijt waren, he😑

Echt pure pech of slecht ingepakt door de verzender.

Is gewoon helemaal stuk getrokken

Als er geen brief in zat, maar een object, dan is het niet echt goed ingepakt in een papieren envelop.

1 like

Dat is bizar, dat is mij vorige week ook gebeurd, met een Jays and Kays adapter van @Zulu… Adapter weg…

2 likes

Als je een object in een envelop verstuurd, tape em dan in. (geldt ook voor dozen)
Dan kan het niet openscheuren en het adres kan er niet afgaan als het nat wordt.

3 likes

Dat is toch schofterig… gewoon alleen een kaartje met sorry😑.

1 like

Ik verzend spullen meestal in een dubbele envelop. Dus een dichtgeplakte envelop in een andere dichtgeplakte envelop. Van de 100 keer dat ik dat heb gedaan is dit de eerste keer dat dit is gebeurd.

PostNL zegt gewoon keihard: houten kaak amigo, had je je zending maar moeten verzekeren.

Let that be a lesson …:expressionless:

3 likes

Losse objecten in een envelop worden er domweg uitgeduwd als de envelop door de rollen heen gaat. Dan verliest het papier van de envelop het: het object wil gewoon ontsnappen. De machines in het verwerkingsproces van briefpost zijn ontworpen voor stapeltjes papier van variërende dikte, niet voor enveloppen met een object erin. Je kan de briefpost echter wel voor objecten gebruiken, maar plak een object dan op een kartonnen plaatje of stop het in noppenfolie, zorg dat de envelop goed gevuld is en je zit veilig, dan wordt het zonder probleem door de rollen heen getrokken.

@Zulu ook even een tag voor jou. Het kan je in de toekomst wellicht wat hoofdpijn besparen. :slight_smile:

4 likes