PostNL suggesties?

Eens en eens. Maar waar PostNL wél iets aan kan doen is de communicatie en de manier waarop.

Laat de klant merken dat je dit serieus oppakt en laat blijken dat je ook echt onderzoek doet. Kom dus ook met informatie. Ga niet elke keer zeggen: het onderzoek is nog lopende, dus we mogen niks zeggen… (kortom: we weten niet waar het is, maar dat vind ik lullig om te zeggen nu) Zo komt dat nu op ons over.

Naar de verzender is vervolgens telefonisch weer informatie verschaft, die volgens de onderzoekende weer niet kloppen en niet gezegd had mogen worden… Het is allemaal nogal tegenstrijdig.

1 like

Zou je wel zeggen… echter zijn ServiceBalies zelden geheel op de hoogte, en mag men het gaande weg leren.

Is voor een mogelijke retourzending wel makkelijk… maar:

Dit is wel een ongelovelijk knullige actie… al helemaal omdat het dezelfde mevrouw betreft.

Het pakket heeft een tt code, dus compleet verdwijnen zal het niet.
Ergens moet het weer boven water komen, alleen kan dit nogal wat tijd in beslag nemen.

Bewaar in ieder geval het verzendbewijs goed!
En mocht PostNL vragen deze te versturen, doe dat dan zeker niet. Stuur een goede fotokopie, en dus niet je origineel.

Dat is toch vreemd? Het pakket moet aan jou geadresseerd zijn. Een Jumbo miepje kun je daar niet verantwoordelijk houden. De verkoper wel.

Die zijn 16 en werken voor 3,50 per uur. EN, worden vaak niet goed geinstrueerd of vergeten het.

Bij mijn weten kun je dat alleen aangeven bij het online aanmaken van een label. Dus niet zo bij een afgiftepunt. Op een verzendlabel naar een afhaalpunt, staat ook altijd jouw adres.

Ik hoop dat ze jouw pakket terugvinden, maar om nou Kassa te gaan inschakelen omdat de verzender een aantal zeer domme fouten heeft gemaakt, lijkt best overdreven.

Gewoon Thuis alles invullen online, printen, plakken en afgeven. Is nog goedkoper ook…

Nja goed. Iedereen heeft hier zijn les echt wel geleerd en ik vind het voor de verzender ook erg vervelend. Om het meteen dom te noemen gaat wat ver. Als je niet zovaak pakketten. Verzend en de methodes veranderen om de zoveel keer…

Feit is wel dat hij wellicht bij de onbestelbare stukken ligt in Den Haag. Volgens de site kun je daar niks mee. Zij mogen alles openen om dingen te achterhalen maar zelf contact opnemen is niet mogelijk. Wij hebben nog foto’s van t pakket dus we weten hoe het eruit ziet.

De volgende keer rijd ik gewoon naar dat sorteercentrum in Son en ga ik t gewoon halen.

Vreemd verhaal.

Jij als ontvanger/koper had het adres van je afhaalpunt moeten doorgeven en de verzender/verkoper had dit op het pakket moeten zetten.
Het is niet de taak van een Jumbo medewerker om dit voor jullie uit te zoeken.

Ook bijzonder om geen retouradres te vermelden als je iets kostbaars verstuurd.

1 like

Ik reageer ook even, ben tenslotte de verzender.
Jullie hebben gelijk, ik heb die fouten gemaakt.

En daar heb ik nu, na meer dan 10 jaar horloges door het hele land te hebben verstuurd…een vervelende maar wijze les van geleerd.

Best wel een beetje geluk gehad, doe het dus inderdaad al die jaren op deze manier. Van Seiko tot Rolex, nooit een probleem gehad.

Maar goed, voor de ontvanger niet leuk, dus inmiddels het complete bedrag retour ontvanger.

Groet Werner

En ja, dit ga ik dus nooit meer op deze manier doen! :wink:

4 likes

Hopelijk komt het nog goed, hou ons in ieder geval even op de hoogte :crossed_fingers:

1 like

Ik ken het gevoel kuhrtje en Werner, zit op dit moment met bijna het zelfde probleem. Verzender heeft een brievenbus pakketje verzonden met track en tracé. Staat ook netjes op het juiste adres afgegeven. Donderdag gepost en zou volgens de code vrijdag geleverd worden. Niet dus. Status blijft op sorteer centrum staan. Na meerdere contacten blijkt het pakket nu de status vermist en volgens de verzender heeft post nl het in onderzoek. :tired_face:

Voor mij ook de 1e keer dat ik zo iets meemaak, maar voelt mooi klote. Als consument word je gewoon als nummer behandeld en waarschijnlijk met dit als resultaat.

a2ae91257e39f9b81bb90452a4e6d654812509f9_1_500x500

Maar goed we gaan het zien.

Succes jullie :+1:

1 like

Overigens met Werner heel goed contact en hebben het allebei goed opgelost.

We laten t het hierbij niet zitten en gaan proberen het pakje te achterhalen.
Het feit dat PostNL ons geen inzage geeft in het onderzoek blijf ik ook vreemd vinden.
Als ouders een dossier opeisen bij mij op school, moet ik die ook gewoon verschaffen. (Misschien kromme vergelijking). Maar als je als verzender bijna altijd verantwoordelijk bent en eigenaar blijft van t pakje, moet PostNL ook alles beschikbaar stellen om duidelijkheid te creëeren.

1 like

Wat is jullie ervaring met alternatieven?

toevalligerwijs onlangs hetzelfde mee mogen maken. Horloge verkocht, en verzekerd leek goed te gaan, volgende dag, pakje retour afzender, huh?

Meteen gebeld, onderzoek gestart, 6 weken later officieel pakje onvindbaar.
Claim ingediend, weer 3 weken later.

Uiteindelijke retour bedrag van tpg komt neer op een afschrijving van 20% per jaar, het horloge was uit 2011, dus ik kreeg de restwaarde terug, bijna 30 euro en daar zitten de kosten van het verzekerd verzenden bij in. En dat voor een seiko monster die gewoon 250,- euro opgeleverd heeft bij de verkoop. Zelfs de overboeking is geen bewijs.

Ik kan hoog springen, laag springen, dat staat in de algemene voorwaarden van TPG welke je automatisch accepteert zodra ie gebruik maakt van de diensten van TPG.

Ook voor mij een wijze les, ik heb het geld terug gestort naar de koper, en heb mijn les geleerd, TPG kan de boom in, ik rij liever 50km om dan weer iets te laten verzenden.

Als ik een horloge verkoop of koop dan alleen face to face.
Zo niet dan gaat de deal niet door.
Simpel.

PostNL is al so vaak bij Radar geweest … volgens mij interesseert ze dat werkelijk niks.

@TS en verkoper, hopen dat het met alle aanwezige gegevens uiteindelijk toch goed gaat komen!

1 like

Hier in de buurt ook steeds vaker ervaringen met “bezorgde” pakketjes, onder de handtekening van de bezorger/chauffeur. Deze worden zonder aan te bellen in de bosjes verstopt, dit wordt verder niet gemeld. Dit terwijl ik gewoon op de bank zit en dus, gelukkig, kan zien waar het pakketje ligt. Gelukkig was het “maar” een NATO-bandje, maar dat kan natuurlijk echt niet. Klagen bij PostNL levert niets op.

Laatst bij ons gewoon bovenop de plastic- en blikcontainer naast ons huis. Het uiteindelijke probleem is waarschijnlijk dat de keten (van webwinkel tot consument) het niet belangrijk genoeg vindt dat pakketbezorgers fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden krijgen. En dat PostNL en DHL (geen haar beter in mijn ervaring) samen de markt domineren. Slechte dienstverlening heeft dus geen directe consequenties.

Jullie gaan nooit geloven wat er vorig weekend gebeurde.

Het pakketje kwam aan bij mijn schoonouders in Zeeland (het eerste adres dat nog genoteerd stond op het pakketje).

Mijn vriendin kwam in één keer thuis met een pakket en zei: ’ Volgens mij is dit het horloge’…
Pakket open gemaakt en alles was in orde.

Geluk bij een ongeluk dus. Ik had eerst een ander adres opgegeven om naar te verzenden, omdat ik een aantal dagen in Zeeland was. Vervolgens adres maar veranderd omdat ik eerder weg ging.
Gelukkig heeft PostNL dat eerdere adres op het pakketje kunnen vinden en het vervolgens doorgestuurd.

Wel apart dat dan volgens het onderzoek het pakketje kwijt is, terwijl er 3 nieuwe scan code stickers op het pakket zaten…

Eens zien of ik deze week even een NA kan aanmaken.

5 likes

Duurt eventjes ( 3 weken op de kop af) maar dan heb je ook wat !
Fijn om te horen dat alles toch nog goed gekomen is !

Ik zet sinds ik dit topic heb gelezen ALTIJD op het pakket wat ik verstuur met edding marker het adres waar het heen moet + afzender adres met telefoonnummer dit naast het label wat je zelf moet uitprinten via PostNL.

Dan valt het pakket altijd terug te herleiden ook al verdwijnt het label een barcode of wat dan ook.

3 likes

Dit is zeer gedegen advies. Het is een kleine moeite, en het scheelt (incidenteel) veel gerotzooi. :+1: Voor klanten, maar ook voor welwillende werknemers van PostNL (en andere pakketdiensten) die uiteindelijk vooral twee dingen willen: dat pakketjes netjes aankomen, en dat zij hun salaris gestort krijgen.

2 likes