Beste horlogefanaten,
Onlangs heb ik van @werner een heel mooi Hamilton horloge kunnen kopen.
Toch wil ik van jullie even wat suggesties horen hoe wij nu verder kunnen gaan met de volgende casus.
Na een aantal berichten heen en weer is het pakketje verzonden vanuit de Jumbo.
Het pakketje is volgens de standaard verzending met T&T verzonden.
Probleem 1: De Jumbo kassamedewerkster had het adres van mijn Primera opgeschreven, zonder mijn adres te vermelden. De bedoeling was om het naar het PostNL punt te sturen, aangezien ik het dan kon ophalen.
In plaats van het versturen naar een postnl locatie, stuurt ze het rechtstreeks naar het adres van de Primera.
Via T&T volg ik het pakket en zie dat ik het 's ochtends kan ophalen. Ik ga naar mijn Primera en daar vertellen ze dat de post pas vanmiddag komt.
Volgens T&T is het pakketje vervolgens rond 14:00 uur bezorgd, dus ik ga rond een uur of 16:00 er naar toe.
Dezelfde vrouw zegt tegen mij: Ja, ik heb hem weer retour gestuurd (geweigerd) want het is geen afhaalpakket, maar direct verzonden aan de Primera.
Kak dus. Er stond ook geen retour adres op het pakket, handig dus.
Het pakket bleef vervolgens binnen T&T wel op bezorgd staan.
Snel hebben Werner en ik contact opgenomen met PostNL en ervoor gezorgd dat beide adressen nu bekend waren. Afhalen bij het sorteeradres was niet mogelijk (30min rijden voor mij). Maar alles zou goed komen. Wél zou er een onderzoek gestart gaan worden over deze casus.
Samenvatting:
woensdag 24 april --> Verzending vanuit Jumbo
Vrijdag 26 april --> Bezorgd bij Primera, maar retour verzonden door medewerkster.
avond: postNL gebeld en direct alle adressen doorgegeven waar het naar toe kan gaan.
Donderdag 2 mei --> Mailtje van PostNL: Pakket is vermist…
PostNL zegt: Het gaat nu naar een depot voor ongeadresseerde pakketten. Vanuit daar is het pakket eigenlijk niet meer te traceren en horen wij van verschillende klantenservice medewerkers verschillende verhalen.
Kortom, zoals wij het nu zien is het pakket vermist. Maar eigenlijk gaan we hier niet echt mee akkoord. Alle adressen waren bekend, zij konden intern het pakket traceren en het zou bij een ‘Lost’ depot zijn gekomen…
Wat kunnen wij nog doen? Zelf zit ik te denken aan de geschillencommissie en een officiele klacht.
Iemand enige ervaring met dit soort praktijken?