PostNL suggesties?

Beste horlogefanaten,

Onlangs heb ik van @werner een heel mooi Hamilton horloge kunnen kopen.
Toch wil ik van jullie even wat suggesties horen hoe wij nu verder kunnen gaan met de volgende casus.

Na een aantal berichten heen en weer is het pakketje verzonden vanuit de Jumbo.
Het pakketje is volgens de standaard verzending met T&T verzonden.
Probleem 1: De Jumbo kassamedewerkster had het adres van mijn Primera opgeschreven, zonder mijn adres te vermelden. De bedoeling was om het naar het PostNL punt te sturen, aangezien ik het dan kon ophalen.
In plaats van het versturen naar een postnl locatie, stuurt ze het rechtstreeks naar het adres van de Primera.

Via T&T volg ik het pakket en zie dat ik het 's ochtends kan ophalen. Ik ga naar mijn Primera en daar vertellen ze dat de post pas vanmiddag komt.
Volgens T&T is het pakketje vervolgens rond 14:00 uur bezorgd, dus ik ga rond een uur of 16:00 er naar toe.
Dezelfde vrouw zegt tegen mij: Ja, ik heb hem weer retour gestuurd (geweigerd) want het is geen afhaalpakket, maar direct verzonden aan de Primera.

Kak dus. Er stond ook geen retour adres op het pakket, handig dus.
Het pakket bleef vervolgens binnen T&T wel op bezorgd staan.

Snel hebben Werner en ik contact opgenomen met PostNL en ervoor gezorgd dat beide adressen nu bekend waren. Afhalen bij het sorteeradres was niet mogelijk (30min rijden voor mij). Maar alles zou goed komen. Wél zou er een onderzoek gestart gaan worden over deze casus.

Samenvatting:
woensdag 24 april --> Verzending vanuit Jumbo
Vrijdag 26 april --> Bezorgd bij Primera, maar retour verzonden door medewerkster.
avond: postNL gebeld en direct alle adressen doorgegeven waar het naar toe kan gaan.
Donderdag 2 mei --> Mailtje van PostNL: Pakket is vermist…

PostNL zegt: Het gaat nu naar een depot voor ongeadresseerde pakketten. Vanuit daar is het pakket eigenlijk niet meer te traceren en horen wij van verschillende klantenservice medewerkers verschillende verhalen.

Kortom, zoals wij het nu zien is het pakket vermist. Maar eigenlijk gaan we hier niet echt mee akkoord. Alle adressen waren bekend, zij konden intern het pakket traceren en het zou bij een ‘Lost’ depot zijn gekomen…

Wat kunnen wij nog doen? Zelf zit ik te denken aan de geschillencommissie en een officiele klacht.

Iemand enige ervaring met dit soort praktijken?

2 likes

Het klopt inderdaad dat pakketten met afleveradres een pakketpunt hebben worden geweigerd. Loopt het onderzoek nog? Het lijkt mij dat de tracking code nog op het pakketje zelf zit en de verzender met het verzendbewijs kan aantonen dat ie de eigenaar hiervan is.

Ja dit lijkt mij dus ook. Als ik heel simpel ga nadenken, dan zouden alle stickers er nog op moeten staan. De verzender doet al heel erg veel in deze zaak en heeft alles al aangegeven.

Wij hebben zelf het idee dat er in weze niks gedaan wordt en het onderzoek maar onzin is.

Ik weet niet zeker over onderzoek nog loopt, maar op 2 mei werd gezegd dat hij vermist was. Verder hebben we niks vernomen.

Bij een gesloten onderzoek zou ik zelf ook graag hun dossier willen hebben. Het lijkt mij dat de verzender hier wel recht op heeft.

Geef ze een paar weken tijd om het grondig te onderzoeken, lijkt me dat als jullie beide je adres gegevens hebben achtergelaten ze deze kunnen koppelen aan de 3s code. Gewoon wekelijks ff ernaar vragen via de postnl twitter.

Probleem is dus dat wij allebei geen vertrouwen hebben in dat ‘grondige’ onderzoek. Dit komt ook omdat het door miscommunicatie tussen de Jumbo en verzender, het niet aangetekend verzonden is. Het kost ze in wezen niks om het vermist te maken/laten…

Ben ik nu erg sceptisch? Komt dit in veel gevallen wel weer goed?

Ik kan mij serieus niet voorstellen dat ze niet weten waar het is. Het moet telkens gescand worden…

Weet je waar het pakket nu fysiek is? Dus het adres van het sorteer/lost centrum waar het nu is? Zo ja en het is geen 3 uur rijden is het dan geen mogelijkheid er gewoon heen te gaan?

Ik heb eens een probleem gehad met wat videokaarten welke ik verstuurde. De inhoud van het pakketje kwam gedeeltelijk aan (lees: slechts een kabel zat er nog in). Er zat een sticker op met: Uw verpakking is herverpakt.

Deze casus is natuurlijk anders, maar de strekking lijkt een beetje het zelfde te zijn. Geen enkele medewerker kon mij vertellen waar mijn doos was herverpakt en waar de rest van de inhoud zich bevond. Ook de waarom vraag bleef onbeantwoord. Bij de sorteercentra werd ik ook echt niets wijzer aangezien mijn spullen niet meer te herleiden waren. Ik kreeg trouwens totaal niet het idee dat iemand daadwerkelijk moeite deed om mijn spullen te vinden. Ik hoorde erg vaak: als u verzekerd verzonden had dan…

Resume, zodra de verzending afwijkt dan van A naar B lijkt traceren van pakketjes en goederen onmogelijk. Ik hoop voor je dat jouw verzendlabel de doos nog uniek maakt waardoor ie een keer opduikt. Succes ermee.

Het lijkt mij dat de verzender in deze ook gewoon gerechtigd is op het complete onderzoeksdossier. Op dit moment doet het lijken alsof het helemaal is afgerond.

Iemand nog een idee aan welke knoppen we kunnen draaien?

Gevalletje Radar…

Wil je de trace code delen. Plaats deze even hier.

Het betreft het volgende pakketje.

3skaba185646918

Radar is inderdaad een volgende stap.

Ok ga is ff kijken ernaar.

Eigenlijk is het vrij simpel. De persoon in de shop die het heeft laten oppikken heeft de handtekening van de chauffeur. Via de chauffeur zou je erachter moeten komen waar hij het heeft afgeleverd welk sorteercentrum. M.a.w je moet exact weten waar het nu is. Is het daar niet dedicated service bellen van postnl en direct de opdracht geven het te laten uitzoeken op de afdeling lost en found.

Oké. Dus jij zegt dat ik bij de Primera moet vragen naar de chauffeur die het weer retour heeft gekregen? Denk je dat ze dat nog hebben?

Volgens PostNL was het die vrijdagavond alweer in sorteercentrum Son. Vanaf dat moment hebben we niks meer gehoord waar t zou liggen.

Man man 2 de topic over postnl waar je de ***** van krijgt. Geen meerwaarde voor de Ts ma bon ik wou het toch eens kwijt.

Yep die hebben ze nog. Er moet getekend worden voor het aantal colli. De Primera kan jou exact zeggen wie dit pakket heeft opgehaald. Ook waar hij het weer afgeeft worden weer de colli gescand. Dus ze weten het exact je moet alleen de locaties weten.

Gevalletje F2F only……:wink:

Een toch wel belangrijk gegeven, wat aan een ander wordt overgelaten.

Vanaf wanneer was het bekend dat je adres er niet bij op stond?

Wanneer het ontbreken van je adres dus al bekend was ten tijde van je eerste bezoek, dan had je dit gelijk kunnen melden.

Dat het vervelend is, staat buiten discussie. Het zal je maar gebeuren!

Enige nuance, er worden 700.000 paketten bezorgd per dag. Niemand werkt foutloos dus ook bij Postnl niet. Vervelend: JA, dat blijft het. Klantenservice is ook niet alles. Is het te voorkomen: NEE.

Nou, dat mijn eigen adres er niet op stond wist ik pas wat later. Zelf ook niet bij stil gestaan dat dit moest. Wij beide eigenlijk niet. We gaan er vanuit dat je bij een servicebalie de juiste informatie krijgt bij het verzenden van een pakket.

De verzender is in deze duidelijk zat geweest dat het als pakje bezorgd moest worden op een afhaalpunt. De medewerkster zelf heeft uiteindelijk het verkeerde gedaan en dit gewoon gestuurd naar de winkel. Wel stond mijn naam erop.

Ik zit zelf niet in de pakjes wereld en weet dus ook niet dat je ook mijn adres op het pakketje moet zetten als je het naar een afhaalpunt stuurt. Daarvan ben ik mij niet bewust en moet een service medewerkster (als ze haar werk goed doet) altijd op wijzen.

Natuurlijk weet ik dat waar mensen werken er fouten worden gemaakt. Maar toch.

Als ik heel logisch nadenk dan kom ik op 2 conclusies:
1: het pakketje kan nooit vermist zijn, want het zou in hun systeem moeten zitten. Wellicht dat het ergens op een depot ligt.
2: het is ergens in de het gehele proces achterover gedrukt…

De tips die ik hier heb gekregen ga ik vanmiddag even uitvoeren. Kijken of we daar nog iets mee kunnen.