Ja, precies. Ik draag geen horloges voor waarbij ik moet lijden.
Dit is ook wel een heel leuke mod!
Zo’n drama is het ook niet altijd hoor Ruud Mijn Vostok “Panerai” op Hirsch Modena leer draagt gewoon comfortabel.
Dus tl;dr - Turtle weg, Mini-Turtle in.
Weet niet of deze zin compleet is Maar heb dus een SKX en een MM200, qua duikers. Verder 2 Tissot chrono’s, een Seiko panda speedtimer, een Sturmanski 3133, een SARX055 en een Boss pilot.
Meh, dan zou ik eerder voor een Oceanographer gaan, die vind ik wel tof!
Maybe, interessante suggestie. Die 1521 heeft de looks van deze Vostok, maar wél mooi gekromde lugs. Dat draagt 10x beter!
In lijn met de prijs. Was een leuk punt om een eerste mod te maken.
Daar heb ik deze nog voor. Meest belazerde band ooit
Meh. Dan zou ik een SKX kast kopen.
Ik zou voor de turtle kiezen enkel en alleen omdat hetgene wat je voor de Vostok zou krijgen zo goed als niets is… Ga je veel op moeten toeleggen tov wat je erin hebt gestoken met de mods.
De turtle is een fantastisch horloge, heb ik ook gehad maar is ook ingeruild op een skx wegens de draagbaarheid (door formaat vooral) .
Ik kan niet kiezen. Een Turtle is gewoon echt vet maar de kleurstelling en “Padi” vind ik zelf niet zo denderend.
Draag je hem op de juiste rubber strap dan heb je het lekkerst dragende horloge ooit.
Zou hem zelf liever in het zwart zien.
De Amphibia is leuk en zeker omdat je hem zelf hebt gemaakt zou ik hem niet wegdoen.
Aan de andere kant heb ik zelf ook meerdere Amphibia’s gehad waaronder een 110. Daar had ik een gave mod van gemaakt maar kwam er pas toen ik klaar was achter dat die case inderdaad niet lekker draagt. Zonde want ik had hem door een forumgenoot laten beadblasten.
Die heb ik uiteindelijk de volgende ochtend te koop gezet
Ik zou dan toch de Vostok wegdoen maar dan wel de Turtle ombouwen
Hij blijft wel erg geslaagd!
Vooral dat minimale oranje randje onder het glas was tof. Lastig te zien maar onder de juiste hoek zag je hem net.
Weet niet of ie hier nog rondzwerft. De nieuwe eigenaar heeft hem toen dacht ik uit elkaar gehaald.
Het zijn de details die het doen. Heb hem nooit meer gezien helaas.
Die kant neig ik op. Deel van de lol achter m’n Amphibia is inderdaad dat ik 'm zelf heb “gebouwd”. Dat zou met een mod met turtle delen net zo goed gelden.
Dat klopt, maar m’n turtle heeft meer littekens dan de Vostok. Verkoop van de Vostok kan wel bijdragen aan kosten ombouw Turtle
Beide weg en iets heel anders in de plaats kopen.
Wat verwacht je dan voor ongeveer de helft van wat een Seiko 5 tegenwoordig moet opbrengen?
Een horloge wat ik niet wil dragen.
Ik vind t idee leuk. De heritage leuk. Ik draag gewoon liever iets beter afgewerkts
@Oldheritage, bovendien is BocTok áltijd - vanuit de fabriek aan de Zwarte Zee - voorzien van inhouse-kalibers, zowel handwinders als de automatics.
N.B. : sommige BocTok-horloges gaan werkelijk 40-60 jaren mee, ongelogen waar.

Ik vind t idee leuk. De heritage leuk. Ik draag gewoon liever iets beter afgewerkts
Kijk, dat is een gefundeerde mening en ik begrijp je best. Ik draag ze 1 a 2 dagen per week gemiddeld maar als je dan een mooie goed afgewerkte dresser omdoet merk je het verschil.

als je dan een mooie goed afgewerkte dresser omdoet merk je het verschil.
Da’s ook een punt waar ik tegenaan loop. Maar zoals eerder genoemd, gezien de kosten kun je 'm dat niet kwalijk nemen. En het sluit eigenlijk goed aan bij het bestaansrecht bij mij: een horloge waar een kras of put meer of minder zo kwalijk niet is…
Update!! Ik ben een beetje koppig geweest, en de optie met de minste stemmers gekozen: ik heb een mod gebouwd met delen van de turtle, het uurwerk en de dial - waar ik juist zo dol op ben.
Heb een SKX stijl kast gekocht, een nieuwe wijzerset geplaatst en een andere stijl bezel en -insert. Kast getrakteerd op vlak saffierglas, om die heerlijk blauwe dial het best uit te laten komen. Voorlopig op de jubilee van m’n originele SKX, maar ik wil nog andere banden overwegen.
M’n amateuristische gebeun heeft nu wel een horloge opgeleverd wat qua dragen en looks echt naar mijn zin is (voorlopig tenminste) en wat qua afwerking een stuk verfijnder is dan de Vostok!