Potverdikkeme... secondewijzer Tudor kapoet

Hier is waarschijnlijk echt wel meer aan de hand dan een losse wijzer.

Als er op de plaat en wijzers geen krassen zitten van de secondenwijzer, zou ik langs een goede horlogemaker gaan voor een volledige check. Wel beschadigd? Toch maar terug naar Tudor…

Op een betere foto zal het beter te zien zijn. Maar volgens mij is de secondewijzer nog gewoon goed en is het alleen een kwestie van weer goed terug op de as drukken. En dat is inderdaad een fluitje van een cent.

Ik heb her een jaar geleden nieuw gekocht bij een officiële Tudor dealer.

Ik zou even langs gaan bij de AD en even horen. Als er geen zichtbare schade is heb je kans dat ze het als een garantie geval herstellen. In het slechtste geval zal je servicekosten hebben maar dan ben je zeker dat het binnenwerk in orde is en behoud je je 2 jaar garantie

Nee. Vakantie…

Als die bus nog op het centraal secondenrad zit - dan moet die bus daar eerst nog eens af, zonder de as te mollen…

Valt buiten mijn vaardigheden. Ik weet wat ik kan en niet kan. Meer iets voor Kalle of Hub, in die orde van vakmanschap/expertise. Ik zie Koen er ook nog wel toe in staat.

5 likes

@SchaapenCitroen stuurt het met losse secondewijzer en al naar Rolex, voor een bedrag van de helft van jouw horloge tweedehands - zo is mij door hen zelf verteld, ze kunnen namelijk zelf niets eraan doen, hooguit in Amsterdam bij een mannetje. En dan zit er sowieso een hele servicebeurt aan vast, ook als sec de secondewijzer moet worden herbevestigd. Lekker naar een goede horlogemaker brengen, die zijn wat nuchterder en hulpvaardiger, je zult ook niet lang je horloge kwijt zijn dan, en met een recent horloge als het jouwe - mocht sec iets bij de secondewijzer zijn losgeraakt - hoef je er niet een onnodig dure beurt aan toe te borgen.

1 like

Mocht je niemand kunnen vinden ik heb dit al vaker gedaan. Gebeurt namelijk heel vaak bij breitlings die secondewijzers zitten zo vast dat je 9 van de 10x het busje eraf trekt.

Gr,

4 likes

Ik.

Met een modern horloge ga ik eigenlijk altijd naar een AD of op zijn minst een gecertificeerde horlogemaker. Waarom? Vind ik fijn. Duurder? Wellicht, maar het horloge zelf was ook al geen koopje. Ik hou bovendien graag alles origineel en netjes, ook de afdichtingen enzo. Wijzertje terugplaatsen kan wellicht iedereen. Maar is dat het enige wat er gedaan moet worden?

Een lampje bij BMW laten plaatsen kost ook het dubbele dan hetzelfde lampje bij de KwikFit. Had ik maar een BMW… :wink:

3 likes

Als ik jou zou zijn zou ik ook eens na gaan of dit onder een verzekering valt. Lijkt dat de inboedelverzekering dit nog wel eens zou kunnen afdekken.

Over die garantie hè… garantie telt niet voor dit soort gevallen natuurlijk. Als ik het daar laat repareren, kost het me dus een aanmerkelijk bedrag. Als ik daarna nog iets heb met het uurwerk, zal men altijd verwijzen naar dit defect als de oorzaak. Mijn garantie is dus sowieso wel verleden tijd lijkt me.

1 like

Als je hem bij Tudor laat repareren, krijg je hem goed werkend terug. Ze geven dan weer nieuwe garantie dus is het oude voorval niet meer van belang.

4 likes

Ah, dank voor de opheldering.

Opgelost. Naar horlogemaker Dirk Oskam geweest en direct gerepareerd. Was een fluitje van een cent voor hem. Goed en snel geholpen!

12 likes

gefeliciteerd dat hij weer goed is, moet daar toch eens langsgaan voor vragen en reparatie, zit ong 2 km van mijn huisadres :sunglasses:

1 like

Je was binnen een paar seconden wijzer!
:roll_eyes:

11 likes

ba dum tsss

Much ado about (almost) nothing dus… mooi voor je. En wsl via de caseback verholpen met uurwerk eruit zonder het glaasje te verwijderen? Nu niet meer laten ketsen he…

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Exact, glaasje bleef lekker zitten.

Dat niet laten ketsen, lijkt me een prima voornemen.

1 like

Lekker! Uit sommige post leid ik af dat sommigen denken dat niet door het merk gecertificeerde horlogemakers minder zijn. Dat is natuurlijk niet zonder meer waar.

Af fabriek worden ze extreem vast gezet, je moet dan ook niet de wijzer eraf proberen te trekken want dan komt de wijzer inderdaad los van de bus maar je moet de bus eraf trekken dan gaat het eigenlijk altijd goed.