Zes uur in de ochtend. Opgestaan. Horloge omgeda-… Pats. Geen blikschade. Niets aan de hand? Wel secondewijzer kapot. Fuck.
Duur geintje bij S&C?
Zes uur in de ochtend. Opgestaan. Horloge omgeda-… Pats. Geen blikschade. Niets aan de hand? Wel secondewijzer kapot. Fuck.
Duur geintje bij S&C?
Auw
Geen Idee, je gaat hem wel een tijdje missen. Schat niet dat het goedkoop zal zijn overigens, hoop voor je dat het uurwerk zelf geen verdere schade heeft opgelopen door de klap.
Ik zou, met mijn beperkte horlogekennis, allereerst de kroon helemaal uittrekken zodat er geen wijzers meer in de rondte draaien…
Vervolgens lijkt me dit een peulenschil voor een goede uurwerkmaker, eventjes een secondewijzer terug op zijn plek prikken is dagelijkse kost voor ze. Kan me niet voorstellen dat dit in de papieren gaat lopen.
Ik gok dat het horloge precies plat op het glas gevallen is? Zodat door de klap de secondenwijzer los is gekomen?
Mis ‘m nu al
Hij loopt al niet meer.
Ja daar lijkt het wel op.
Ik denk dat ze die er zo weer opgedrukt hebben
Fluitje van een cent
Dan vrees ik schade van het uurwerk…
En dus zeker geen
Omdat ‘ie geen gangreserve meer heeft deed het hierna nog prima!
Hoop dat het meevalt
Oei, dat doet pijn!
Zou zelf denk ik bij een vertrouwde horlogemaker langsgaan. Of het duurdere scenario: naar de dealer. Maar reken dan op allerlei kosten erbij, waaronder mogelijk een full service.
Succes, in ieder geval.
Is dit niet het model waarin ze nog eta uurwerken gebruiken?
Wijzers terug op doen: 10-20 euro ongeveer
Fluitske van ene cent volgens mij. Heb dit ook een keer bij een chrono gehad. Vaak een kwestie van glas eraf en er opnieuw opnieuw op het asje drukken. Mits er niets anders kapot is uiteraard
Glas eraf zou ik niet doen gewoon via de achterkant.
Maar het lijkt mij alsof het busje van de wijzer nog op de as zit van het seconderad.
Zo ja dan moet de wijzer op het busje geklonken worden.
Maar ook dit is te doen door elke horlogemaker.
Gr,
Ik proef hier dat jullie er niet voor naar Schaap zouden gaan.
Wie wel?
Heeft toch een flinke tik gehad als de wijzer van het busje is gekomen.
De vraag is of er niet meer mee aan de hand is, spiraalveer wil ook wel eens uit fatsoen raken bij een flinke klap.
Busje is wel weer op de wijzer vast te zetten maar gaat niet zo mooi meer worden als een nieuwe wijzer en daar moet je voor bij de dealer zijn.
Ja via 't glas er uit,? Was 't een mono-kast ofzo,?
Geen idee of @PeterLC tijd heeft en er naar wil kijken. Vragen kan altijd. Hele prettige ervaring mee.
Laat ik zo zeggen: sowieso niet naar S&C. En iig niet naar de Amsterdamse vestigingen. Slechte ervaringen mee.
Een goeie en geskilde horlogemaker met hart voor Tudor (er worden er hierboven al enkele genoemd) lijkt me het proberen waard, daarna pas de AD in dit geval.
Wel even denken om fotoserie rondom (en melden bij reparateur) alvorens weg te brengen om discussie over krasje was er al wel/niet, te voorkomen…
Good luck en hopelijk is de interne schade beperkt/nihil.
Dit wordt priegelwerk denk ik want alleen een secondewijzer terugplaatsen is geen probleem,maar een busje terug in een secondewijzer persen,daar is weer grote jongens gereedschap (en hele fijne vingertjes) voor nodig.
Kijk eens of je een gelijksoortig secondewijzertje kan vinden.(zal lastig worden zie ik nu met die snowflake)
Vreemd dat niemand de vraag steld hoe oud het horloge is. Als je nog binnen de 2 jaar van aankoop zit en je doet niet bij Tudor binnen ben je sowieso garantie kwijt.