Potverdikkie, waarom heb ik dat niet eerder gezien?!

Hallo beste mensen, ik kijk net op Ebay bij de afgelopen aanbiedingen van Omega Speedmasters en zie daar deze
http://cgi.ebay.nl/Omega-Speedmaster-aus-den-70-ziger-Jahren_W0QQitemZ8926564696QQcategoryZ22240QQrdZ1QQcmdZViewItem
aanbieding bijstaan… Wel %#@$^!!! Had ik voor €66,50 een C. 1045 (het zijn slechte foto’s, maar lijkt me echt…) gehad… Het is niet de eerste keer trouwens, Ebay lijkt soms net een rommelmarkt, met een beetje geluk kan je nog heel wat vinden. Ik vroeg me eigenlijk af of jullie wel eens hetzelfde mee hebben gemaakt, van die aanbiedingen die je gewoon niet had moeten missen, of een rommelmarktklokje wat net verkocht was toen je geld ging halen ofzo…

groeten Floris

Hi floris,

bij dit soort advertenties vraag ik dus gelijk om betere foto’s aan de verkoper, zijn Feedback (100%)wijst namelijk op een eerlijke
serieuze verkoper.
er zijn nog steeds veel verkopers die dit soort foto’s bij hun beschrijvingen plaatsen, 99% van de potentiële kopers haakt natuurlijk ook meteen af nadat ze de advertentie met dit soort plaatjes gezien hebben.
als je genoeg rondsurft op eBay,zijn er altijd wel koopjes te vinden,kwestie van vragen om nadere info en meer foto’s.
of je overigens voor 66,50 deze Speedmaster had kunnen kopen is twijfelachtig,je weet immers niet wat de koper als limiet heeft opgegeven, als hij dus wel betere foto’s had, heeft hij waarschijnlijk een 300 euro bod geplaatst.

Groet, André

Hoi André,

Nee, het mooie aan deze aanbieding was juist dat het om een nu kopen aanbieding ging. De vaste prijs was dus €60,-!! Voor dat geld kan je bijna niet fout gaan. Ik had de gok zeker gewaagd, ook omdat de verkoper idd eerlijk lijkt.

Floris

Tsja, als je de legale aspecten v.h. kopen van neppers (of gestolen waar) even buiten beschouwing laat kun je je voor minder dan 80€ incl. verzendkosten nauwelijks een buil vallen…

FJ ik zou toch oppassen als ik jou was het is wel erg goedkoop.
Ik heb hier op horlogeforum een topic gelezen dat met die feedbacks wel eens geknoeid wordt.
Groet Peter

Als je wil weten waar dat topic over feedback staat , ff feedback in de zoekfunktie intikken het is dat topic dat van 9 september 2005 t/m 13 september 2005 loopt

Groet Peter

waarom maak je eigenlijk je zo druk ikzelf koop vaak op ebay en dan is het vaak zo dat de laaste 3 sec het bedrag van 100 euro oploopt naar 600 euro en ja eigenlijk bedenk je als het echt iets was geweest dan had het wel binnen je familie of vriendenkring gebleven of was je naar een erkende horlogemaker langsgeweest om te bepalen hoe veel waarde zo horloge heeft.
En tenslotte je kan eenmaal hellaas niet alles hebben
Volgende keer beter

hmm en voor minder dan 70 euro, net geloofwaardig, zelfs iemand die er geen verstand van heeft weet wel dat een omega meer waard is dan een paar tientjes

Ik heb al vaker echt mooie horloges voor erg weinig gekocht doordat de foto’s slecht waren. Ik had 'm gekocht, zeker met een nu-kopen mogelijkheid van 60 euro. Als het nep ik verkoop je het toch weer op Marktplaats voor hetzelfde bedrag :smiley: ? Daar is Marktplaats voor.

Hallo Floris,

Ja ik zie het, ik had 'm meteen gekocht voor die 60 euro, daar zet een verkoper zijn 100% FB met 150 verkopen niet voor op het spel,als het al een nepper zou zijn, kun je via de verkoper en eBay nog protest aantekenen van misleiding.
PS zie net dat verkoper een negative heeft gekregen (als wraakoefening). dag 100% FB score

Groet, André

Een vrouw die bij Ebay werkte gaf aan dat ik in het geval van de Alpina op het juiste moment feedback moest geven, oftewel op het einde van de periode negatief geven zodat hij jou geen feedback meer kan geven.

Allemaal bedankt voor de waarschuwingen, want er wordt idd heel wat geklooid, maar ik dacht precies als Henrik en André (altijd nog te verkopen en anders jackpot!). Ik houd de prijzen van speedmasters in de gaten om er over een tijdje zelf een te kunnen kopen (wishful thinking…), dus in dat opzicht baalde ik wel dat ik hem niet eerder had gezien (…maar geen verhoogde bloeddruk ofzo hoor… ;))

Ik gebruikte het ook een beetje als opstapje omdat ik benieuwd was of mensen hier misschien leuke verhalen over dat soort koopjes (ook op de rommelmarkt enzo) hadden. Dat kan toch bijna niet anders met al die horlogefreaks hier! Of ben ik de enige die altijd erg op horloges let op rommelmarkten…? :wink:

groeten Floris

Hallo FJ,

Dat ben je dus zeker niet een vriend van mij is zo ééns aan een Reverso gekomen van JLC ook op de rommelmarkt. Hij is geen horlogefreak maar had dit horloge een keer zien staan in een blad jaren geleden en liep een poos later op een rommelmarkt waar hij zoals hij het zelf verteld een omkeerhorloge zag liggen. Hij zei toen tegen een vriend van hem kijk geinig he zo’n omkeerhorloge en vroeg aan de verkoper of deze ook te koop was en natuurlijk was hij te koop en wel voor 125,00 gulden ja het was nog het gulden tijdperk :slight_smile:
Hij pakte het horloge op om te bekijken en draaide het horloge een paar keer om waar de verkoper bij was en legde het toen weer terug en liep vrolijk verder.
Ze zijn toen koffie gaan drinken en praten daar nog na over het horloge wat hij toch wel aardig vond !, hij is toen later terug gegaan naar de verkopere maar het horloge lag er niet meer dus de verkoper aangesproken of dat horloge net verkocht was en welnu de verkoper droeg hem nu zelf want wat bleek de goede man wist geeneens dat je het horloge kon omkeren en was verbaasd dat mijn vriend dat deed met dat klokje.
Hij vroeg of het horloge nu nog steeds te koop was en jullie begrijpen de koop was gesloten. Later is hij met het horloge waarvan hij totaal geen benul van de waarde had naar een dealer gegaan van JLC en die bevestigde dat het hier om een originele reverso van JLC ging. Dus zo zie je het kan gebeuren dat je zomaar tegen een koopje op loopt en nog leuker vindt ik het dat hij ook totaal geen horlogefreak is! Ik wilde jullie dit verhaal niet onthouden.

Hartelijke groet Jan

FJ Schreef:

Ik gebruikte het ook een beetje als opstapje omdat
ik benieuwd was of mensen hier misschien leuke
verhalen over dat soort koopjes (ook op de
rommelmarkt enzo) hadden. Dat kan toch bijna niet
anders met al die horlogefreaks hier! Of ben ik de
enige die altijd erg op horloges let op
rommelmarkten…?

Nee hoor :smiley:
Kijk maar:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,10560,10560#msg-10560
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,8531,8531#msg-8531

Hardstikke leuk dat soort verhalen altijd! Als je ook iedere week tussen kunst en kitsch kijkt krijg je bijna het idee dat je er met gemak een goedbetaalde bijbaan van kan maken. Het geeft me i.i.g. weer inspiratie en moed voor de rommelmarkten op Koninginnedag… :wink:

Floris

Mooie verhalen allemaal,
zo loop ik ook weleens te dagdromen dat ik ergens op een rommelmarkt loop en dat ik dan het klokkie van mn dromen zie liggen. En dat dan zon onwetende verkoper het dan voor een habbekrats aanbied.
Maar ja het blijft verlopig bij een droom.
Misschien met konningendag ?

Groet Peter