Aangezien je ze pas net gekocht hebt zou ik het even tijd gunnen. Probeer hem eens 2 dagen om te hebben. En ben je wel actief genoeg overdag? Als je alleen maar achter je pc zit kan het zijn dat het horloge niet volledig wordt ‘opgeladen’.
Kan je hem met de hand opwinden? Anders kan je dat ook nog proberen en kijken hoe lang hij het volhoudt. Of kijk hier even naar:
Wat is het kaliber, hebben de nieuwe 5jes geen 4r36? Als je kan opwinden, geef ze dan een slag of 40 ( 80 halve slagen). Zijn ze zeker 100% geladen/opgewonden.
Ben je niet afhankelijk van bewegen
Geef het even de tijd door het continue te dragen. Kan best zijn dat het dan in twee dagen weer goed is. Typisch beginners probleem. Zo niet, dan retour.
Ik heb eergisteren een SNZF17K1 binnengekregen voor mijn zoontje. Ziet er top uit btw. Maar na één dag dragen en een nacht op het nachtkastje, had deze seiko 5 sports hetzelfde probleem.
Ik gaf aan dat hij het nog een dag aan moest kijken voordat hij eventueel retour zou moeten. Nu heeft hij gisteren het horloge ongeveer 10 uurtjes gedragen en opnieuw een nacht op het nachtkastje laten liggen. Vanochtend rond 11 uur liep het horloge nog perfect op tijd, na ongeveer 12 uur stil gelegen te hebben.
Dus ik zou het nog een dag of wat aankijken, komt waarschijnlijk allemaal goed.
Dit is de achterkant. Volgens mij geen 4r36. Het gaat om de witte. Niet deze groene. Die doet het wél goed.
Kan hem ook niet zelf opwinden.
Heb de witte al een maand of twee af en aan gedragen. Op eens viel de power reserve terug. In ieder geval viel het me op dat ik hem laatst een dag om had en dat hij de volgende dag om vijf uur 's morgens stil stond. Een paar dagen later het zelfde euvel. Dit is eerder nooit gebeurt.
Dit is een 7S26, die kan je idd niet handmatig opwinden. Ik hoopte dat het een recenter type zou zijn die vaak al wel de opvolger als uurwerk heeft.
Dat maakt het euvel ook lastig om in te schatten.Is de powerreserve nu consequent laag?
Ook als je terwijl je je favo tv programma bekijkt het ding een halfuurtje de “Seiko-shuffle” geeft? Dan zou hij wel bijna helemaal opewonden meten zijn.
Voor de gemiddelde man moet dat geen belemmering zijn